جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 02 آبان 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن سه‌شنبه 2 آبان؛بازار سرد نورد سرد ترکیه/ تولید فولاد آلمان کاهشی شد

تازه ترین خبرها از بازار فولاد از افزایش قیمت تیرآهن و پروفیل حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن سه‌شنبه 2 آبان؛بازار سرد نورد سرد ترکیه/ تولید فولاد آلمان کاهشی شد اخبار آهن, تیرآهن, فولاد, کاهش قیمت آهن امروز

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز در بازار غیر رسمی با نرخ 50 هزار و 800 تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ثبات نسبی داشته است.

قیمت برخی مقاطع فولادی نیز امروز نوسان داشت. به طوریکه امروز در بازار میلگرد شاهد افت نرخ بودیم و نبشی و ناودانی هم همین مسیر را طی کردند. از سوی دیگر در بخش تیرآهن کیلویی افزایش قیمت اتفاق افتاد و بازار پروفیل نیز مسیر رشد را طی کرد.

ترکیه واردات محصولات نورد سرد را در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داده است، با این حال ایران با وجود تولید بیش از یک میلیون تن ورق سرد در سال جاری سهمی از این بازار نداشته است. در هشت ماه اول سال ۲۰۲۳ ترکیه ۳۸۴‚۶۰۳ تن محصولات نورد سرد وارد کرد. حجم واردات این کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشت. جدول زیر مبتنی بر داده‌های مرکز آمار ترکیه تدوین شده است.

در ماه های ژانویه تا اوت امسال کره جنوبی با اختلاف چشمگیر از دیگر کشورها بیش‌ترین محصولات نورد سرد را به ترکیه وارد کرد. واردات محصولات نورد سرد از این کشور به ترکیه در هشت ماهه امسال بیش‌تر از ۱۱۴ درصد رشد داشت و از ۱۰۴‚۱۱۰ تن در سال گذشته به ۷۸۷‚۲۳۵ تن در سال جاری رسید.

در هشت ماه اول سال گذشته روسیه با واردات ۷۲۲‚۱۷۰ تن بزرگ‌ترین واردکننده محصولات نورد سرد به ترکیه به شمار می‌آمد. مصر، فرانسه و بلژیک دیگر کشورهایی هستند که حجم واردات محصولات نورد از آنها در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

بنا بر آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در نیمه اول سال ۱۴۰۲ یک میلیون و ۲۰۸ هزار تن ورق سرد در کشور تولید شد، با این حال فولادسازان ایرانی با وجود همجواری با همسایه غربی سهمی از واردات محصولات نورد سرد به آن نداشتند.

از سوی دیگر جریان کاهش تولید فولاد آلمان در ماه نهم سال ۲۰۲۳ نیز ادامه یافت و این کشور در این ماه نزدیک به ۳ میلیون تن و در کل ۹ ماهه بیش از ۲۷ میلیون تن فولاد تولید کرد.

بر این اساس ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد در این مدت در آلمان تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۶ درصد کاهش داشت. از کل فولاد تولیدشده در این مدت ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تن آن در کنورتور و ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن آن در کوره قوس الکتریکی تولید شده است.

در این باره زمانی تولید فولاد در کنورتور یک درصد رشد و در کوره‌های ۱۲ درصد کاهش داشته است. آلمان همچنین در این ۹ ماهه ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تن چدن و ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصولات نورد گرم تولید کرد. تولید فولاد آلمان در ماه نهم سال ۲۰۲۳ (سپتامبر) ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن، تولید چدن آن یک میلیون و ۹۲۰ هزار تن و تولید نورد گرم آن ۲ میلیون و ۳۶۰ هزار تن بود.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز سه‌شنبه نشان می‌دهد، در بازار میلگرد قیمت محصولات شرکت ها 200 تومان کاهش داشت.

در بازار نبشی و ناودانی قیمت محصولات همه ی شرکت ها 150 تومان کاهش داشته است.

در بازار تیرآهن قیمت محصولات در بخش کیلویی 92 تومان افزایش داشته و قیمت محصولات در بخش شاخه ای هم بدون تغییر اعلام شد.

در بازار پروفیل، قیمت محصولات 500 تومان رشد داشت است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors