جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 30 مهر 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی کارشناس فولادی با فولادبان مطرح شد؛

تفاوت قابل توجه تکنولوژی و سیاست‌گذاری فولاد ایران با کشورهای منطقه/ دست‌اندازی در صنعت فولاد با خرید ارز فولادی‌ها ۳۰ درصد زیر بازار

یک کارشناس فولادی گفت: ارز فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها را نیز ۳۰ درصد زیر قیمت بازار خریداری می‌کنند که باعث دست اندازی‌های زیادی در این صنایع می‌شود. 

تفاوت قابل توجه تکنولوژی و سیاست‌گذاری فولاد ایران با کشورهای منطقه/ دست‌اندازی در صنعت فولاد با خرید ارز فولادی‌ها ۳۰ درصد زیر بازار اخبار آینده بازار فولاد, صنعت پتروشیمی

احمد جانجان در گفتگو با فولادبان در خصوص تقویت تولید فولاد کشورهای منطقه بیان کرد: با وضعیت فعلی سیاست گذاری کشور در حوزه فولادی و صنایع پتروشیمی، متاسفانه به بهانه ارزان بودن انرژی برای این صنایع، برنامه‌های مختلفی برای آنها پیاده می‌کنند.

وی ادامه داد: از طرفی، ارز فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها را نیز ۳۰ درصد زیر قیمت بازار خریداری می‌کنند که باعث دست اندازی‌های زیادی در این صنایع می‌شود.

به گفته کارشناس صنعت فولاد، با توجه به مشکلات و محدودیت‌های موجود، توسعه فولاد کشورهای منطقه به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس به بازار فولاد ایران ضربه بسیار مهلکی خواهد زد؛ چرا که با آنها از لحاظ تکنولوژی و سیاست‌گذاری قابل رقابت نیستیم.

جانجان افزود: در واقع، بسیاری از کشورهای منطقه آخرین تکنولوژی‌ها را در این حوزه به دست آورده‌اند و برخلاف ایران، مشکلات تحریمی، مالی و اعتباری ندارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر همین اساس، می‌توان گفت با وضعیت فعلی در کشور، به طور حتم آینده فولادسازان ایرانی دچار مشکل خواهد شد. البته ناگفته نماند مشکلات عمده کشور به خصوص در صنعت فولاد و پتروشیمی، تکه تکه شدن شرکت‌ها بود که متأسفانه در زنجیره تولید تأثیر خوبی ندارد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors