در گفتگوی فعال فولادی با فولادبان مطرح شد؛

دولت برنامه‌‎ای برای ثبات وضعیت صادرات فولاد ندارد

یک فعال فولادی گفت: به نظر می‌رسد دولت برنامه‌ای برای صادرات فولاد ندارد و اولویت خود را بازارهای داخلی قرار داده است.

حسین بختیاری در گفتگو با فولادبان با اشاره به افزایش تقاضا در برخی محصولات بیان کرد: تقاضای خرید آهن اسفنجی در هفته‌های گذشته در بورس کالا تحت تاثیر شرایط آب و هوایی و احتمال کمبود گاز در واحدهای تولیدی، افزایش یافت که این افزایش تقاضا، رشد قیمتی در بازار را نیز به همراه داشت.

وی ادامه داد: از طرفی، با توجه به اینکه فصل سرما را در پیش داریم، احتمالاً این شرایط به قوت خود باقی بماند؛ اما به دلیل اینکه شمش فولادی افزایش قیمتی در بازار نداشت، فولادسازان و از جمله فولادهای القایی متضرر شدند و در صورتی که در هفته‌های آینده همین وضعیت تکرار شود، بعید است فولادهای القایی بتوانند به کار خود ادامه دهند؛ مگر اینکه قیمت شمش افزایش پیدا کند.

به گفته فعال صنعت فولاد، در حال حاضر، در بازارهای بین‌المللی مشتریان زیادی برای خرید شمش و اسلب ایران وجود دارد و می‌توان گفت این محصولات در بازارهای جهانی شناخته شده هستند.

بختیاری با بیان اینکه مشکل اصلی، عدم اهتمام دولت درباره وضع سیاست پایدار صادراتی است، گفت: بر همین اساس، به نظر می‌رسد دولت برنامه‌ای برای صادرات فولاد ندارد و اولویت خود را بازارهای داخلی قرار داده است.

وی در پایان اظهار داشت: از سوی دیگر، برای تداوم تولید فعلی دولت ناچار است صادرات محصولات فولادی، شمش و اسلب را تسهیل کند؛ چرا که با شرایط موجود در کشور، مازاد تولید داریم. این درحالیست که متاسفانه چنین سیاستی وجود ندارد و حتی اخیراً عوارض محصولات فولادی توسط دولت افزایش پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *