براساس آمار منتشرشده از صادرات و واردات فولاد در نیمه اول امسال:

صادرات فولاد ایران به سطح سال ۱۴۰۰ رسید/ جزئیات کامل صادرات و واردات فولاد+ جدول

طبق آمار منتشرشده، صادرات محصولات میانی زنجیره در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25.6 درصد افزایش یافته است.

به گزارش فولادبان، مجموع صادرات فولاد ایران (فولاد میانی و محصولات فولادی) در شش ماهه سال جاری، ۵ میلیون و ۲۲۸ هزار تن بوده که با احتساب صادرات ۸۷۴ هزار تن آهن اسفنجی، صادرات آهن و فولاد ایران به بیش از ۶ میلیون تن رسیده است.

وضعیت صادرات فولاد میانی

در ۶ ماهه سال جاری، صادرات فولاد میانی کشور، ۳ میلیون و ۶۹۰ هزار تن بوده که این رقم افزایش ۲۵.۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

همچنین از صادرات فولاد میانی، سهم صادرات بیلت و بلوم در شش ماهه سال ۱۴۰۲، ۲ میلیون و ۵۹۲ هزار تن و سهم صادرات اسلب، یک میلیون و ۹۸ هزار تن به ثبت رسیده است.

از سوی دیگر، در نیمه نخست امسال، صادرات اسلب افزایش ۴۷.۶ درصدی را تجربه کرده و صادرات بیلت و بلوم نیز ۱۸.۲ درصد افزایش یافته است.

وضعیت صادرات محصولات فولادی

کل صادرات محصولات فولادی کشور در شش ماهه سال ۱۴۰۲، یک میلیون ۵۳۸ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۸ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین واردات کل محصولات در این مدت ۶۷۰ هزار تن بوده که اقزایش ۹۰.۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.

از میان محصولات فولادی، سهم صادرات مقاطع طویل فولادی، یک میلیون و ۳۰۷ هزار تن بوده و صادرات این مقاطع در ۶ ماهه سال جاری، ۳.۸ درصد افزایش یافته است. صادرات میلگرد نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۲ درصد کاهش یافته و به یک میلیون و ۱۲۳ هزار تن رسیده است.

طبق آمار منتشرشده، صادرات مقاطع تخت فولادی نیز با افزایش ۴۰.۹ درصدی به ۲۳۱ هزار تن رسیده که عمده آن ورق گرم بوده است. همچنین واردات مقاطع طویل فولادی در شش ماه ۱۴۰۲ به ۴۳ هزار تن رسید که رشد ۴.۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

ناگفته نماند صادرات آهن اسفنجی در شش ماهه نخست سال جاری، ۸۷۴ تن بوده که نسبت به مشابه سال قبل، افزایش ۱۸۰.۱ درصدی را به ثبت رساند.

جزئیات صادرات و واردات فولاد ایران در شش ماهه نخست سال جاری را در جدول زیر ببینید:

صادرات فولاد ایران به سطح سال ۱۴۰۰ رسید/ جزئیات کامل صادرات و واردات فولاد+ جدول اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *