عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواستار شد؛

لزوم استمرار عرضه فولاد و سیمان در بورس کالا

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ادامه حضور سیمان و فولاد در بورس کالا به دلیل ایجاد فضای رقابتی اقدام درستی است که باید ادامه پیدا کند.

به گزارش فولادبان، علی جدی در مورد طرح خروج سیمان و فولاد از بورس کالا اظهار کرد: حضور محصولات ساختمانی به ویژه فولاد و سیمان در بورس کالا فوایدی دارد که از جمله آن رقابتی بودن فضا و امکان حضور و معامله همگان در این بازار شفاف است.

وی گفت: سیمان و فولاد تولید داخل کشور است و با توجه به بورسی بودن شرکت‌های تولید سیمان و فولاد، طبیعتا به دلیل فضای رقابتی نمی‌توان تولیدکننده را ملزم به عرضه آن به قیمت مشخصی کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر فضای رقابتی و بورس واقعی شکل بگیرد، قیمت‌ها رقابتی خواهد بود. در این صورت، به نفع مصرف کننده و تولیدکننده تمام می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس راهکار خروج از وضعیت فعلی در حوزه مصالح ساختمانی را ایجاد فضای رقابتی برای عرضه این محصولات دانست و افزود: در فضای رقابتی وقتی دولت قصد خرید محصولات ساختمانی دارد، می‌تواند براساس نیاز تولید را در داخل کشور افزایش داده و یا اینکه در صورت لزوم اقدام به واردات کند. البته ما در حوزه سیمان و فولاد و میلگرد مازاد تولید داریم و باید به سمت صادرات حرکت کنیم.

 

 

تلکرامی

به گزارش فولادبان، علی جدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره طرح خروج سیمان و فولاد از بورس کالا گفت: حضور محصولات ساختمانی به ویژه فولاد و سیمان در بورس کالا فوایدی دارد که از جمله آن رقابتی بودن فضا و امکان حضور و معامله همگان در این بازار شفاف است.

سیمان و فولاد تولید داخل کشور است و با توجه به بورسی بودن شرکت‌های تولید سیمان و فولاد، طبیعتا به دلیل فضای رقابتی نمی‌توان تولیدکننده را ملزم به عرضه آن به قیمت مشخصی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *