رئیس خانه معدن ایران عنوان کرد:

دستیابی به رشد ۱۳ درصدی بخش معدن نیازمند تامین زیرساخت‌هاست

رئیس خانه معدن ایران گفت که در برنامه هفتم توسعه، رشد ١٣ درصدی برای بخش معدن دیده شده که در این راستا نیاز است زیرساخت‌های توسعه‌ای تامین شود.

به گزارش فولادبان، محمدرضا بهرامن با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدن، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته تهران، اظهارداشت: بخش معدن یک بخش توسعه ای است که در یک سال گذشته حرکتی نو در آن انجام شده است و باید استمرار یابد.

وی با تاکید بر لزوم ظرفیت سنجی نسبت به معادن، افزود: نخست، باید سرمایه گذاری در بخش تولید انجام شود و پس از آن به موضوع فروش و صادرات بپردازیم، زیرا مواد معدنی تامین‌کننده مواد اولیه بسیاری از صنایع در جهان است؛ لازمه اصلی این مهم تولید است و باید در کشورهایی صادرات کنیم که بتوانیم در مقابل واردات مواد اولیه داشته باشیم.

رئیس خانه معدن ایران تصریح کرد: تحریم‌ها فقط در بخش مالی اثر گذار است. در همین راستا، به دنبال تنظیم برنامه و توسعه سرمایه گذاری بین المللی هستیم.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیارد دلار در بخش معدن، گفت: اکنون سهم معدن در اقتصاد کشور 3 درصد است که این سهم باید به ١٣ درصد برسد.

بهرامن افزود: برای رسیدن به برنامه توسعه ای بخش معدن نیازمند ۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است.

وی اضافه‌کرد: سند بخش معدن یکسال است که با وسواس و حساسیت در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی می شود و مجدد ابلاغ خواهد شد.

رئیس خانه معدن ایران با اشاره به برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدن، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته تهران گفت: این نمایشگاه با عرضه آخرین دستاوردها در حوزه اکتشافات، استخراج و تجهیزات از ١٣ تا ١۶ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران برگزار می شود.

وی خاطرنشان‌کرد: امسال ٣٠٠ شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه شرکت می کنند و نمایندگان ٧۴ شرکت خارجی از کشورهای روسیه، چین، ترکیه، هند، امارت، آلمان، کانادا، بلاروس، افغانستان و اسپانیا حضور دارند.

رئیس خانه معدن ایران عنوان کرد: پنج پنل جانبی با عناوین مسوولیت پذیری اجتماعی سازمانی در صنعت معدن، راهکارهای تامین مالی در بخش معدن، چالش های توسعه پایدار در حوزه صنایع معدنی، هوشمندسازی تحول دیجیتال و انقلاب صنعتی در معادن و اهمیت حمل و نقل و ترانزیت در صنایع معدنی در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *