جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 13 شهریور 1402 - 8 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه 13 شهریور؛ روند صعودی نرخ دلار ادامه می یابد؟/ تقاضا در بورس کالا زیاد شد

تازه ترین خبرها از بازار فولاد نشان می دهد تقاضا در بورس کالا زیاد شد.

تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه 13 شهریور؛ روند صعودی نرخ دلار ادامه می یابد؟/ تقاضا در بورس کالا زیاد شد اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران صنعت پتروشیمی

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز در بازار غیر رسمی با قیمت 49 هزار و 770 تومان در بازار معامله شد که این نرخ نسبت به روز گذشته ثبات نسبی را نشان می‌دهد. هرچند دیروز حدودا 500 تومان افزایش قیمت را تجربه کرده بود و انتظار می‌رفت امروز بازارسازی بانک مرکزی روند نزولی را در این بازار ایجاد کند و این اتفاق نیفتاد. این ثبات نرخ باعث شد قیمت بسیاری از کالاها با همان روند روز گذشته به کار خود پایان دهند.

در همین حال، فولاد در ایران با مشکلات زیادی از جمله محدودیت برق، عوارض صادراتی و مواردی از این قبیل مواجه بود و بررسی‌ها نشان می‌دهد تغییر نرخ ارز محاسباتی پتروشیمی در بورس کالا موجب افزایش قیمت در سایر کالاها خواهد شد. بانک مرکزی ایران تصمیم گرفته نرخ ارز محاسباتی پتروشیمی‌ها را از 28500 به 37500 تومان تغییر دهد که این معنای افزایش حدود 25 درصدی نرخ کالاهاست. بانک مرکزی طی مکاتبه‌ای با وزارت نفت اعلام کرده نرخ فروش خواله مرکز مبادله ارز و طلای ایران مبنای نرخ تسعیر قیمت خوراک، پایه محصولات پالایشی و پتروشیمی در بورس کالا تغییر داده است. این اتفاق باعث ارزندگی سهام بورس خواهد شد اما موجب افزایش قیمت محصولات خواهد شد که ممکن است بر نرخ تورم تاثیر بگذارد.

همچنین در بورس کالای ایران امروز دوشنبه سیزدهم شهریور ماه قرار بود ۱۹۶ هزار و ۷۵۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا معامله شود که ۱۴۷ هزار و ۵۸۵ تن از این حجم روی تابلوی معاملات قرار گرفت و ۳۳ درصد محصولات از تابلوی معاملات حذف شدند. آمارها نشان می‌دهد در برخی کالاها تقاضا بیش از میزان عرضه بود.

البته برای ۱۵۸ هزار و ۷۵۰ تن شمش بلوم، ۲۹۲ هزار و ۷۲۵ تن تقاضا وجود داشت. همچنین ۳ ‌‌هزار تن تقاضا از سوی مشتریان برای ورق سرد B ثبت شد که کل میزان حجم راه یافته به تابلوی معاملات معامله شد. علاوه بر این، یک‌هزار و ۵۰ تن ورق گالوانیزه G به تابلوی معاملات راه پیدا کرد و به همان میزان تقاضا برای این محصول وجود داشت. ۵۰۰ هزار تن تختال C به تابلوی معاملات راه یافت که همین میزان تقاضا برای آن وجود داشت. به نظر می‌رسد ترس از گرانی مواد اولیه باعث شده تا تقاضا به میزان عرضه وجود داشته باشد.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز دوشنبه نشان می دهد در بازار میلگرد اعلام قیمت تک شرکت به صورت ثایت گزارش شده است.

در همین حال، در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت‌ها با ثبات همراه بود، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای افزایش یک میلیون توتمانی نسبت به روز گذشته مشاهده شده است.

همچنین در بازار نبشی و ناودانی قیمت محصولات ناودانی با افزایش 95 تومانی همراه بود. علاوه بر این، در بازار پروفیل، بعضی مبادی فروش قیمت محصولات خود را 100 تا 400 تومان افزایش دادند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors