جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 04 شهریور 1402 - 9 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن شنبه 4 شهریور؛ پای قاچاقچیان به بازار فولاد باز شد/ تاثیر عوارض صادراتی بر بازار مقاطع

تازه ترین گزارش از بازار فولاد در روز شنبه نشان می دهد پای قاچاقچیان به بازار فولاد باز شده است.

تحلیل روزانه بازار آهن شنبه 4 شهریور؛ پای قاچاقچیان به بازار فولاد باز شد/ تاثیر عوارض صادراتی بر بازار مقاطع اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار پیش از ظهر امروز با قیمت 49 هزار تومان کار خود را آغاز کرد اما اکنون وارد کانال 48 هزار تومان شد و با قیمت 48 هزار و 980 تومان به دست متقاضیان رسید. این اعداد و ارقام بیانگر ثبات نسبی در بازار است و تاثیر آن در بازارهای مختلف از جمله فولاد نمایان است.

در همین حال، فولاد در جهان پس از نفت از اهمیت بالایی برخوردار است اما مدتی است بازارهای مالی در فضای بین‌الملل دچار رکود شده است. فولاد در واقع از اغلب پروژه‌ها و برنامه‌های عمرانی کاربرد دارد. از خودروسازی گرفته تا ساختمان و لوازم خانگی اما مهمترین آن به بحث مسکن‌سازی باز می‌گردد که اکنون این بخش در رکود قرار دارد.

البته این رکود در ایران بیشتر از سایر کشورها نمود بیشتری داشته است؛ به این دلیل که علاوه بر رکود جهانی با برخی محدودیت‌های داخلی همراه شده که این موضوع حضور دلالان گسترده کرده است.

پیش‌بینی می‌شد ایران بتواند از جنگ روسیه و اوکراین شرایط جهان را به نفع خود تغییر دهد اما از یک سو تحریم‌ها مانع این کار شد و از سوی دیگر روسیه نه تنها قاول به مشتریان خود نبود بلکه برای دستیابی به سهم بیشتر بازار اقدام به تخفیف‌های جذاب کرد.

از سوی دیگر، دولت در داخل عوارض صادراتی وضع کرد که این موضوع باعث شد بخشی از بازارهای سنتی ایران از دست برود. این در شرایطی است که مصرف داخلی تقریبا نیمی از میزان تولید فولاد است. این اتفاقات در حالی افتاد که پای قاچاقچیان نیز به بازار فولاد باز شد. در واقع، همان فولادی که از مبادی رسمی از کشور خارج می‌شد و ارز در اختیار مرکز مبادله ارز و طلا قرار می‌گرفت و بانک مرکزی می‌توانست برای مدیریت بازار ارز اقدام کند، اکنون در اختیار قاچاقچیان قرار گرفته است.

در بخش دیگری از بازار جهانی می‌توان به اظهار نظر آلمان برای خط گاز نورد استریم اشاره کرد. آلمان اعلام کرده این خط لوله گاز توسط اوکراین تخریب شده و روسیه در آن نقشی نداشته است. این خط لوله مربوط به صادرات گاز اروپاست که تخریب آن باعث شد فولاد آلمان آسیب زیادی ببیند.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در رو شنبه نشان می دهد، در بازار میلگرد در حالی قیمت محصولات یک شرکت 200 تومان افزایش داشت که شرکت های دیگر قیمت محصولات خود را اعلام نکردند.

در بازار نبشی و ناودانی قیمت محصولات شرکت ها بدون تغییر اعلام شده است.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی تا این لحظه قیمت محصولات 100 تومان کاهش داشته است، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای شرکت ها قیمت محصولات خود را ثابت اعلام کرده‌اند.

در بازار پروفیل، فروشندگان قیمت محصولات خود را 200 و 400 تومان افزایش دادند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors