گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – یکشنبه 29 مرداد ماه؛

روند ریزشی بورس ادامه دارد/ افت 2 هزار واحدی شاخص فلزات اساسی

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 29 مرداد 1402 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز بازار سرمایه به روند ریزشی خود ادامه داد. البته برخی کارشناسان معتقدند در صورتی که روند به همین گونه تا پایان هفته ادامه داشته باشد، به احتمال زیاد روند اصلاحی تمام شده و از هفته آینده بازار وارد روند صعودی خواهد شد.

از سوی دیگر، امروز 437 میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی رقم خورد و ارزش معاملات خرد به 3 هزار و 500 میلیارد تومان رسید. همچنین گروه‌های خودرویی، بانکی و فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معامله 303 میلیارد تومان، 177 میلیارد تومان و 153 میلیارد تومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را به ثبت رساندند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات دومین روز هفته قرمز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 3 هزار و 480 واحد افت داشت و به یک میلیون و 954 هزار و 29 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 3 هزار و 427 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 673 هزار و 585 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با افت 2 هزار و 253 واحدی، رقم یک میلیون و 458 هزار و 322 واحد را نشان داد.

نمادهای «فارس»،«میدکو»،«وپاسار»،«خودرو»،«رانفور»،«شستا»و«شپدیس» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «شپارس»،«پلاسک»،«قنیشا»،«کحافظ»و«لابسا» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «وایران»،«قپیرا»،«تپمپی»،«ثامان»و«غاذر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *