جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
تحلیل 27 مرداد 1402 - 9 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

گزارش هفتگی فولادبان از معاملات بورس کالا/ از مهمترین عرضه هفته چه خبر؟

خبرنگار فولادبان، جزئیات معاملات بورس کالا در هفته جاری را مورد بررسی قرار داد.

گزارش هفتگی فولادبان از معاملات بورس کالا/ از مهمترین عرضه هفته چه خبر؟ تحلیل قیمت فولاد آلیاژی

به گزارش فولادبان، جزئیات معاملات بورس کالا در هفته جاری مورد بررسی قرار گرفت.

در مهمترین عرضه هفته، در معاملات روز شنبه بیست و یکم مرداد ماه، ۶۱ هزار و ۷۶۰ تن شمش بلوم در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۶ درصد آن، یعنی ۳ هزار و ۶۲۰ تن به فروش رسید. قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۲۰۱ هزار و ۵۹۷ ریال است که نسبت به قیمت پایه افت ۸٫۱ درصدی داشته است.

جزئیات این معاملات به شرح ذیل است:

ریز معاملات روز شنبه بیست و یکم تیر ماه

در معاملات روز شنبه بیست و یکم تیر ماه ۱۴۰2، از یک میلیون و ۸۷۵ هزار و ۱۴۷ تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا، ۷۱۳ هزار و ۴۴۰ تن یعنی معادل ۳۸ درصد محصولات به معامله رسیدند.

در همین حال، ۶۱ هزار و ۷۶۰ تن شمش بلوم در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۶ درصد آن، یعنی ۳ هزار و ۶۲۰ تن به فروش رسید. قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۲۰۱ هزار و ۵۹۷ ریال است که نسبت به قیمت پایه افت ۸٫۱ درصدی داشته است.

همچنین ۷ هزار و ۳۶۰ تن از حجم عرضه شده تیرآهن مورد معامله قرار گرفت، ضمن اینکه این محصول با قیمت ۲۷۷ هزار و ۳۹۵ ریال به فروش رسید که نشان از رشد ۳٫۵ درصدی قیمت این محصول دارد.

امروز فروشندگان میلگرد ساده صنعتی و میلگرد آلیاژی به ترتیب به میزان ۴ هزار و ۱۱۴ تن و ۳ هزار و ۷۵۰ از این محصول عرضه کردند که در این میان میلگرد آلیاژی به طور کامل به فروش رفت.

علاوه بر این، ۹ هزار و ۷۶۴ تن میلگرد کلاف با قیمت پایه ۲۲۰ هزار و ۲۷۸ ریال در دسترس مشتریان قرار گرفت که معامله نشد.

در همین حال، ۶۱ درصد ورق سرد خودرو عرضه شده با قیمت ۳۰۵ هزار و ۱۸۹ ریال به فروش رسید که نسبت به قیمت پایه تغییری نکرده است.

در ادامه ۲۰۰ تن از حجم عرضه شده ورق سرد لوازم خانگی، مورد معامله قرار گرفت. ضمن اینکه این محصول با قیمت ۳۰۵ هزار و ۱۸۹ ریال به فروش رسید.

همچنین امروز فروشندگان آهن اسفنجی، به میزان ۱۶۱ هزار تن از این محصول عرضه کردند که استقبال خوبی از  این محصول شد و حدود ۷۸ درصد آن به فروش رفت.

علاوه بر این، ۱۵۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی در دسترس مشتریان قرار گرفت که فقط ۱۶ درصد آن خریداری شد. قیمت میانگین موزون ۷ هزار و ۳۹۰ ریال برای این محصول به ثبت رسید.

از طرفی، سنگ آهن کلوخه با وجود ۱۰۰ هزار تن عرضه و قیمت پایه ۵ هزار و ۱۲۰ ریال در بورس کالا، مورد معامله قرار نگرفت.

همچنین ۲۰۰ هزار تن از ۶۶۸ هزار و ۸۰۰ تن عرضه شده برای کنسانتره سنگ آهن با قیمت پایه ۳۵ هزار و ۴۳۴ ریال معامله شد که نشان از فروش ۳۰ درصدی این محصول دارد.

در پایان مشتریان حدود ۴۹ درصد گندله سنگ آهن یعنی معادل ۳۴۴ هزار تن را با قیمت موزون ۴۴ هزار و ۹۶۱ ریال خریداری کردند.

ریز معاملات روز یکشنبه بیست و دوم مرداد ماه

در معاملات روز یکشنبه بیست و دوم مرداد ماه ۱۴۰2، از ۲۱ هزار تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا، ۲۰ هزار تن یعنی معادل ۹۵ درصد محصولات به معامله رسیدند.

در همین حال، ۲۱ هزار تن آهن اسفنجی بریکت در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۹۵ درصد آن، یعنی ۲۰ هزار تن به فروش رسید. قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۱۲۷ هزار و ۶۷۹ ریال است که نسبت به قیمت پایه رشد ۰٫۹ درصدی داشته است.

ریز معاملات روز دوشنبه بیست و سوم مرداد ماه

در معاملات روز دوشنبه بیست و سوم مرداد ماه ۱۴۰2، قرار بود، ۴۸۰ هزار و ۹۷۰تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا معامله شود که  ۴۵۳ هزار و ۱۰۰ تن از این حجم روی تابلوی معاملات قرار گرفت و ۶ درصد محصولات از تابلوی معاملات حذف شدند.

در همین حال، برای ۱۰۹ ‌هزار و ۵۳۰ تن شمش بلوم، ۲۴۷ ‌هزار و ۳۴۵ تن تقاضا وجود داشت و قیمت میانگین ۱۹۴ هزار و ۶۴۷ ریال را روی تابلو معاملات به ثبت رساند.

همچنین، میلگرد ساده صنعتی که ۹۹۰ تن از حجم آن به تابلوی معاملات راه پیدا کرد، به میزان ۲۲ تن تقاضا برای این محصول به ثبت رسید و قیمت میانگین ۲۹۴ هزار ریال را روی تابلوی معاملات نشان داد.

علاوه بر این، ۷ ‌‌هزار و ۹۰۰ تن تقاضا از سوی مشتریان برای ورق سرد B ثبت شد که ۹۰۰ تن از میزان حجم راه یافته این محصول به تابلوی معاملات بیشتر بود.

در ادامه، یک‌هزار و ۵۵۰ تن ورق گالوانیزه G به تابلوی معاملات راه پیدا کرد و به همان میزان تقاضا برای این محصول وجود داشت.ضمن اینکه قیمت میانگین ثبت شده روی تابلوی معاملات برای این محصول، ۴۰۱ هزار و ۹۰ ریال بود.

همچنین، ۲۹۵ هزار و ۲۰ تن ورق گرم HR در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۳۲۳ هزار و ۲۹۰ تن تقاضا برای آن وجود داشت.

در پایان، ۴۰ هزار تن آهن اسفنجی به تابلوی معاملات راه یافت و ۲۹ هزار تن تقاضا برای آن وجود داشت. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۱۱۹ هزار و ۱۰۴ ریال می‌باشد.

ریز معاملات روز سه‌شنبه بیست و چهارم مرداد ماه

در معاملات روز سه‌شنبه بیست و چهارم مرداد تیر ماه ۱۴۰2، از ۲۰ هزار و ۹۵۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا، ۵۰ هزار و ۲۳۶ تن یعنی معادل ۳۸ درصد محصولات به معامله رسیدند.

در همین حال، ۲ تن ورق سرد B در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۴۰ درصد آن، یعنی ۸۰۰ ‌تن به فروش رسید. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۳۱۱ هزار و ۲۱۷ ریال است که نسبت به قیمت تغییری نداشته است.

همچنین، ۵۰۰ تن از حجم عرضه شده ورق قلع اندود، مورد معامله قرار گرفت. ضمن اینکه این محصول با قیمت ۵۱ هزار ریال به فروش رسید که نشان از ثبات قیمت این محصول دارد.

در پایان، مشتریان ۴۱ درصد ورق گالوانیزه G یعنی معادل ۶ هزار و ۸۵۰ تن را با قیمت موزون ۳۸۸ هزار و ۲۷۶ ریال خریداری کردند.

ریز معاملات روز چهارشنبه بیست و پنجم مرداد ماه

در معاملات روز چهارشنبه بیست و پنجم مرداد ماه ۱۴۰2، قرار بود، ۲۷۲ هزار و ۹۳۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا معامله شود که ۱۲۵ هزار و ۶۴۷ تن از این حجم روی تابلوی معاملات قرار گرفت و ۵۴ درصد محصولات از تابلوی معاملات حذف شدند.

در همین حال، برای ۹۳ ‌هزار و ۳۲۴ تن میلگرد، ۳۹ ‌هزار و ۵۲۷ تن تقاضا وجود داشت و قیمت میانگین ۲۲۲ هزار و ۵۰۰ ریال را روی تابلو معاملات به ثبت رساند.

همچنین، نبشی که ۲ هزار و ۲۶۹ تن از حجم آن به تابلوی معاملات راه پیدا کرد، به میزان ۳ هزار و ۸۰۰ تن تقاضا برای این محصول به ثبت رسید و قیمت میانگین ۲۲۲ هزار و ۹۴۲ ریال را روی تابلوی معاملات نشان داد.

علاوه بر این، ۲ ‌‌هزار و ۸۰ تن تقاضا از سوی مشتریان برای ناودانی ثبت شد که ۶۲۰ تن از میزان حجم راه یافته این محصول به تابلوی معاملات بیشتر بود.

در ادامه، ۱۷ هزار و ۵۹۴ تن تیرآهن به تابلوی معاملات راه پیدا کرد و ۳۲ هزار و ۱۱۵ تن تقاضا برای این محصول وجود داشت.ضمن اینکه قیمت میانگین ثبت شده روی تابلوی معاملات برای این محصول، ۲۲۹ هزار و ۱۵۳ ریال بود.

در پایان، ۱۱ هزار تن ورق گرم به تابلوی معاملات راه یافت و یک‌هزار و ۸۵۰ تن تقاضا برای آن وجود داشت. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۲۵۵ هزار و ۷۶ ریال می‌باشد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors