جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 06 مرداد 1402 - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

رکود بازار بیلت دریای سیاه/ فروشندگان به بازار آسیا روی می‌آورند

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از رکود بازار بیلت دریای سیاه حکایت دارد.

رکود بازار بیلت دریای سیاه/ فروشندگان به بازار آسیا روی می‌آورند اتحادیه ها و انجمن های فولاد

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، رکود بازار بیلت صادراتی دریای سیاه روسیه تشدید شد که این رکود ناشی از کاهش تقاضای خریداران معمول از جمله ترکیه و آفریقای شمالی است. این وضعیت بازار باعت شد تا خریداران این کشور به بازار آسیا روی بیارورند که تقاضا اخیرا افزایش یافته است.

در این راستا، شنیده شده است کارخانه‌های این کشور در طول هفته گذشته، حداقل دو محموله با قیمت 500 تا 510 دلار به ازای هر تن cfr به آسیا فروختند.

در زمان انتشار این نشریه هیچ معامله‌ای برای صادرات محصول از دریای سیاه شنیده نشد، این درحالی است که برخی منابع از مذاکراتی درباره بهبود قیمت در آسیا خبر دادند.

در عین حال، هزینه حمل‌ونقل از دریای سیاه به آسیا بین 40 تا 45 دلار به ازای هر تن برآورد شد. آخرین قیمت پیشنهادی بیلت روسی و یا منطقه دونباس اکراین به ترکیه در بازه 470 تا 480 دلار به ازای هر تن cfr شنیده شد که معادل قیمت 440تا450 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه است درحالی که این بازه قیمتی در هفته قبل 480 تا 490 دلار به ازای هر تن cfr شنیده شده بود.

همچنین معامله‌ای با ترکیه گزارش نشد، زیرا خریداران انتظار داشتند قیمت‌ها بیش از این کاهش یابند. یک فعال بازار ترکیه در این باره بیان کرد: با صبوری خریداران، قیمت‌ها روزانه درحال کاهش هستند.

به گزارش برخی منابع بازار، تداوم روند نزولی قیمت لیر ترکی باعث شده است تا خریداران به دنبال قیمت کمتر برای محصول وارداتی باشند.

از سوی دیگر و بنابر گفته یک منبع روسی، ارزش روبل روسیه اخیرا افزایش یافته است که همین مساله می‌تواند خریداران را از اعمال تخفیف منصرف سازد.

گزارش شده است که بیلت روسی با قیمت 480 تا 490 دلار به ازای هر تن cfr (معادل 440 تا 450 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) در مصر موجود بود. بیلت در هفته قبل در بازه 490 تا 495 دلار عرضه می شد، این درحالی است که هیچ معامله‌ای میان این طرفین صورت نگرفت. زیرا مصر با موجودیت ارز خارجی مشکلاتی داشت.

براساس ارزیابی فست‌مارکتز، شاخص قیمت بیلت فولادی، صادرات، فوب دریای سیاه، CIS به 445 دلار به ازای هر تن افت یافت. نرخ معامله این محصول در روز قبل 450 دلار گزارش شده بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors