جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 05 مرداد 1402 - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

عرضه‌کنندگان اسلب فولادی روسیه به بازارهای جایگزین روی می‌آورند

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد نشان می دهد عرضه‌کنندگان اسلب فولادی روسیه به بازارهای جایگزین روی می‌آورند.

عرضه‌کنندگان اسلب فولادی روسیه به بازارهای جایگزین روی می‌آورند اتحادیه ها و انجمن های فولاد اخبار بازار آهن روسیه, تحریم های غرب علیه روسیه, جدیدترین خبر های فولاد روسیه, روسیه, قیمت اسلب

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، صادرکنندگان اسلب فولادی روسیه تمرکز خود را به بازارهای جایگزین اختصاص داده‌اند، زیرا تقاضا در مقاصد اصلی از جمله ترکیه و ایتالیا تضعیف شده است و کارخانه‌های روسی هدف خود را خریداران بازار آسیا و آمریکای لاتین قرار دادند.

در همین حال، شنیده شده است دو محموله اسلب روسی به منطقه آسیایی با قیمت 480 دلار به ازای هر تن cfr فروخته شد.

فعالان بازار هزینه حمل‌ونقل این محموله را بین 55 تا 60 دلار به ازای هر تن برآورد کردند.

در ابتدای ماه جاری، محصول روسی و یا از مبدا دونباس به ترتیب با قیمت 485 و 470 دلار به ازای هر تن cfr به آسیا فروخته شد.

هزینه حمل‌ونقل از دریای سیاه بین 45 تا 50 دلار به ازای هر تن محاسبه شد که به شیوه معاملاتی فوب به ترتیب معادل بازه‌های 435 تا 440 دلار و 420 تا 425 دلار به ازای هر تن است.

در طول هفته قبل، اسلب روسی با قیمت 500 تا510 دلار به ازای هر تن cfr در آمریکای لاتین موجود بود. هزینه حمل‌ونقل دریای سیاه و دریای بالتیک بین 35 تا 40 دلار به ازای هر تن برآورد شد که بسته به حجم محموله معادل قیمت 465 تا 470 دلار به ازای هر تن فوب است.

این درحالی است که در زمان انتشار این نشریه، معامله‌ای گزارش نشده بود.

همچنین این تولیدکننده این محصول را با قیمت 530 تا 540 دلار به ازای هر تن cfr (495 تا 500 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) به ایتالیا عرضه کرد. یک تاجر  در این باره گفت: این عرضه‌کننده حاضر به اعمال تخفیف 5 دلاری به ازای هر تن بود.

در همین حال، بازار تقاضای ایتالیا در آستانه تعمیرات و تعطیلات، ضعیف گزارش شد. در زمان انتشار نشریه، پیشنهاد قیمتی جدیدی برای اسلب روسی در ترکیه شنیده نشد. قیمت پیشنهادی اخیر یک عرضه‌کننده تحریم نشده 480 تا 500 دلار به ازای هر تن cfr (450 تا 475 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) شنیده شد.

در همین زمان آخرین قیمت پیشنهادی یک کارخانه تحریم شده 450 دلار به ازای هر تن cfr (420 تا 425 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) اعلام شده بود.

در عین حال، کاهش قیمت کویل ورق گرم صادراتی و ریزش نرخ ارز داخلی از دلایل اصلی افت تقاضای اسلب صادراتی به ترکیه به شمار می‌روند.

ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می دهد قیمت کویل ورق گرم فولادی، صادرات، فوب بندر اصلی ترکیه در بازه 620 تا 650 دلار به ازای هر تن محاسبه شد درحالی که نرخ معامله این محصول در هفته قبل در بازه 630 تا 690 دلار بود.

همچنین قیمت اسلب فولادی، صادرات، فوب دریای سیاه، CIS در بازه 425 تا 495 دلار به ازای هر تن گزارش شد درحالی که این محصول در هفته قبل با قیمت 430 تا 495 دلار معامله می‌شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors