گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه 22 تیر؛ چشم فولاد جهان به چشم‌بادامی‌های چینی/ چین در ایران مسکن می‌سازد؟

تازه ترین کارها از بازار فولاد از چشم فولاد جهان به چشم‌بادامی‌های چینی حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز باز هم در پایه 49 هزار تومان معامله شد و 49 هزار و 200 تومان قیمت خورد. ای برای چندین روز متوالی است که نرخ ارز در بازار غیر رسمی در پایه ۴۹ هزار تومان معامله می‌شود. این موضوع تاثیر زیادی بر قیمت فولاد داشته و کاهش را در این بازار حاکم کرده است.

در این میان، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری در بخش فولاد در ایران و جهان کاهش یافته و این موضوع از وضعیت بازار فولاد جهانی مشخص است.

در منطقه CIS وضعیت بازار شمش کاهش را تجربه کرده است به طوری که هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس با افت 15 دلاری، با قیمت 447 دلار و 50 سنت در هر تن و بیلت صادراتی ایران 3.5 دلار کاهش داشت و با نرخ میانگین 481.5 دلار مبادله شد.علاوه بر این، بیلت صادراتی منطقه CIS با افزایش یک دلاری و با نرخ 483 دلار به ازای هر تن مبادله شد، در حالی که اسلب صادراتی این منطقه تغییری نداشت و به قیمت 490 دلار در هر تن به فروش رسید.

این در حالی است که در روزهای گذشته بیلت و اسلب ایران در مقایسه با بیلت و اسلب CIS ثبات بیشتری داشت اما اکنون وضعیت کمی تغییر کرده است. به نظر می‌رسد فردا به عنوان آخرین روز معاملاتی هفته میلادی این وضعیت تا حدی تسهیل شود.:-)

اکنون چشم بازار فولاد به چین دوخته شده و این کشور نیز مشوق‌ها و تسهیلات ویژه‌ای برای خرید و ساخت مسکن در تظر گرفته است. به نظر می‌رسد در هفته آینده میلادی وضعیت بازار فولاد تغییراتی داشته باشد.

از سوی دیگر، بسیاری از کشورها به دنبال تحریک تقاضای داخلی هستند. در روسیه ساخت و ساز روند نزولی داشته و ترکیه نیز در بخش مسکن با مشکلاتی مانند انبوه عرضه مواجه شده است.

در ایران نیز اجرا نسدن طرح نهضت ملی مسکن مسکوت مانده و همه این موارد در بازار فولاد تاثیر گذار بوده است. البته ایران و چین اخیرا مذاکراتی را برای ساخت مسکن داشته اند و شرط ایران استفاده از فولاد داخلی برای پروژه‌ها بوده است. هرچند این موضوع هنوز به نتیجه نرسیده اما فولادسازان امیدوارند در این زمینه تغییراتی ایجاد شود.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز پنجشنبه نشان می دهد

امروز در بازار میلگرد کاهش قیمت 200 تومانی یک شرکت را داشتیم.

علاوه بر این، در بازار نبشی قیمت همه شرکت ها ثابت بوده است.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات شرکت ها 92 تومان کاهش داشته است ، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای 458 هزار تومان کاهش قیمت مشاهده می‌شود.

در بازار پروفیل شاهد کاهش 100 تا200 تومانی قیمت شرکت ها هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *