گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – دوشنبه 19 تیر ماه؛ 

تداوم ریزش‌ها در بورس تهران/ شاخص فلزات 14 هزار واحد ریخت

 فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 19 تیر 1402 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بازار سرمایه همچنان در روند نزولی قرار دارد و به نظر می‌رسد سهامداران به دلیل افزایش نرخ خوراک اعتماد خود را به بورس تهران از دست داده‌اند. بر همین اساس، امروز ارزش کل بازار بورس در پایان معاملات 259 هزار و 90 میلیارد تومان بود که از این مبلغ 6 هزار و 532 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی است. از طرفی، امروز 839 ميليارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد و ارزش معاملات خرد به 6 هزار و 600 میلیارد تومان رسید.

از سوی دیگر، گروه‌های خودرو، بانک‌ها و سیمان به ترتیب با ارزش معامله 474 میلیارد تومان، 303 میلیارد تومان و 246 میلیارد تومان برترین صنایع هستند که بیشترین حجم معامله را به ثبت رساندند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات سومین روز هفته قرمز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 17 هزار و 789 واحد افت داشت و به 2 میلیون و 158 هزار و 529 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 9 هزار و 965 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 760 هزار و 857 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با افت 14 هزار و 204 واحدی، رقم یک میلیون و 544 هزار و 852 واحد را نشان داد.

نمادهای «میدکو»،«وبملت»،«کگل»،«اخابر»،«شپنا»،«فملی»و«فولاد» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «دانا»،«ساراب»،«ددام»،«سدشت»و«البرز» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «وبهمن»،«ولملت»،«سیمرغ»،«ونیرو»و«وایران» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *