جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 18 تیر 1402 - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
رئیس اسبق انجمن نوردکاران در گفتگو با فولادبان مطرح کرد:

بورس کالا، فولاد کشور را زمین‌گیر کرد/ ایجاد رانت با تأمین نشدن شمش از بورس کالا

رئیس اسبق انجمن نوردکاران فولادی ایران گفت: گفت نوردکاری که نتواند از بورس کالا شمش بخرد، یقینا پای رانت‌سازی در میان است تا شرکت نوردی به سمت بازار سیاه برود و شمش خود را از بازار آزاد بدون فاکتور تهیه کند.

بورس کالا، فولاد کشور را زمین‌گیر کرد/ ایجاد رانت با تأمین نشدن شمش از بورس کالا اخبار

احمد رضوی نیک در گفتگو با فولادبان با اشاره به فروش دلارهای صادراتی فولاد با دلار نیمایی، اظهار کرد: در صورتی که دلارهای صادراتی فولاد با دلار نیمایی به فروش برود، مواد اولیه در بورس کالا را با دلار 60 تا 70 هزار تومانی به نوردکاران تحمیل می‌کند و در مقابل، محصول واحدهای تولیدی با دلار 39 هزار تومانی برای صادرات نرخ‌گذاری می‌شود.

وی افزود: با توجه به وضعیتی که در کشور وجود دارد، به نظر می‌رسد باید صنعت را تعطیل کنیم و کلید کارخانجات نوردی را به بورس کالا تحویل دهیم تا هر کاری می‌خواهد، انجام دهد.

رئیس اسبق انجمن نوردکاران فولادی ایران تصریح کرد: در واقع بورس کالا با چه پشتوانه‌ای، توانسته صنعت فولاد کشور را زمین‌گیر کند به گونه‌ای که به نظر می‌رسد کسی از عهده آن بر نمی‌آید. از سوی دیگر، فروش دلارهای صادراتی فولاد با دلار نیمایی باعث شده تمام واحدهای تولیدی به ویژه نوردکاران، با تهدید مواجه شوند.

رضوی نیک با بیان اینکه باید مواد اولیه فولادسازان به طور کامل تأمین شود، مطرح کرد: در این راستا، نوردکاری که نتواند از بورس کالا شمش بخرد، یقینا پای رانت‌سازی در میان است تا شرکت نوردی به سمت بازار سیاه برود و شمش خود را از بازار آزاد بدون فاکتور تهیه کند. در این صورت، شرکت‎ها تخلفاتی انجام داده‌اند که پس از آن، گرفتار وزارت اقتصاد و سازمان مالیات و امور دارایی خواهند شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors