جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 15 تیر 1402 - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
یک کارشناس فولادی در گفتگو با فولادبان مطرح کرد:

احتمال کاهش قیمت‌ها در بازار کامودیتی در آینده‌ای نزدیک/ تمایل به صادرات در فولادسازان کاهش یافته است

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: با کاهش قیمت‌های صادراتی، تولید کنندگان شمش و سایر مقاطع فولادی دیگر تمایلی برای صادرات ندارند و بیشتر محصولات تولید شده را در بازار داخلی عرضه می‌کنند.

احتمال کاهش قیمت‌ها در بازار کامودیتی در آینده‌ای نزدیک/ تمایل به صادرات در فولادسازان کاهش یافته است اخبار آینده بازار فولاد, قیمت شمش فولاد

نویدرضا مظفری در گفتگو با فولادبان در خصوص آخرین وضعیت صادرات فولاد ایران اظهارداشت: چشم انداز نامناسب تقاضا برای محصولات فولادی و همچنین کاهش قیمت مواد اولیه، به تدریج باعث ریزش قیمت محصولات فولادی شده است.

وی گفت: در این راستا، با کاهش قیمت‌ها در بازار چین، بازارهای فولاد در دیگر نقاط جهان از جمله جنوب شرق آسیا و خلیج فارس نیز دچار کاهش قیمت می‌شوند. این موضوع به وضوح در روزهای اخیر نمایان شده و منجر به کاهش قیمت فولاد صادراتی ایران شده است.

وی افزود: همچنین نگرانی‌ها نسبت به تداوم رکود در اقتصاد جهانی افزایش پیدا کرده و بخش بانکی آمریکا عملکرد مثبتی نداشته است، بنابراین انتظار می‌رود که در آینده‌ای نزدیک شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار کامودیتی باشیم.

این کارشناس صنعت فولاد با بیان اینکه میزان تقاضا برای محصولات فولادی در چین کمتر از حد انتظار بوده است، تصریح کرد: کاهش قیمت فولاد صادراتی بر قیمت محصولات فولادی در بازار داخل نیز تاثیر گذاشته است. در واقع، عوامل بسیاری بر قیمت آهن آلات و محصولات فولادی تاثیر دارند که یکی از مهم ترین آنها، قیمت صادراتی محصولات فولادی است.

مظفری در پایان اظهارداشت با کاهش قیمت‌های صادراتی، تولید کنندگان شمش و سایر مقاطع فولادی دیگر تمایلی برای صادرات ندارند و بیشتر محصولات تولید شده را در بازار داخلی عرضه می‌کنند. حال باید دید کاهش قیمت‌های جهانی فولاد تا چه اندازه ادامه پیدا می‌کند و سایر عوامل تاثیرگذار بر قیمت آهن از جمله میزان عرضه در بورس کالا و نحوه قیمت گذاری آنها چه تغییراتی پیدا می‌کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors