جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 12 تیر 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه 12 تیر/ روند صعودی نرخ دلار بالاخره قیمت‌ آهن را افزایشی کرد

تازه ترین گزارش‌ها از بازار داخلی فولاد در روز دوشنبه از روند صعودی قیمت ارز و فولاد در بازار حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه 12 تیر/ روند صعودی نرخ دلار بالاخره قیمت‌ آهن را افزایشی کرد اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران تحلیل قیمت دلار, کاهش قیمت میلگرد امروز

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز نرخ دلار در بازار آزاد در کانال 50 هزار تومانی قرار دارد و هم اکنون نرخ این ارز با روند صعودی در بازار نسبت به روز گذشته، با نرخ 50 هزار و 300 تومان معامله می شود.

در همین حال، روند افزایشینرخ ارز در بازار امروز بالاخره قیمت‌ها در بازار فولاد را هم صعودی کرد. با توجه به اینکه بازارهای دیگر برخلاف روزها و هفته های گذشته روند صعودی طی کرده و با رشد دلار همراه شده است، به نظر می رسد ارز در روزهای آتی روند صعودی را طی خواهد کرد.

این موضوع باعث شده تا در بخش صادرات فولاد احتیاط بیشتری انجام شود. هرچند در بازارهای صادراتی وضعیت آرام است. در این راستا، اکنون هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس بدون تغییر، با قیمت 462 دلار و 50 سنت در هر تن و بیلت صادراتی ایران تغییری نداشت و با نرخ میانگین 491 دلار و 50 سنت مبادله شد. علاوه بر این، بیلت صادراتی منطقه CIS با افزایش یک دلاری، با نرخ 508 دلار به ازای هر تن مبادله شد، در حالی که اسلب صادراتی این منطقه تغییری نداشت و به قیمت 490 دلار در هر تن به فروش رسید.

البته در میان صادرکنندگان رقابت محسوسی مشاهده نمی‌شود. در بخش صادرات فولاد چین در هفته گذشته روند ثابتی را شاهد بودیم اما کاهش تقاضا بر بازار این کشور مشهود بود. قیمت ورق فولادی با ضخامت بالا، صادرات، فوب بندر اصلی چین در هقته گذشته 580 تا 605 دلار به ازای هر تن محاسبه شد. این محصول در هفته قبل در بازه 580 تا 612 دلار معامله می‌شد.

در عین حال، یک کارخانه در دوبی مطرح کرد که تقاضای خرید خاورمیانه برای ورق فولادی با ضخامت بالای چین در روند نزولی قرار دارد و پیشنهاد قیمتی خریدارن پایین‌تر از قیمت فروشندگان است. فعالان فولاد در امارات اعلام کرده‌اند قیمت پیشنهادی خریداران عربستان سعودی و ترکیه حدود 40 دلار کمتر از قیمت پیشنهادی ما بود که همین مسئله مذاکرات را دشوار می‌سازد.

از سوی دیگر، رکود در بازار فولاد ترکیه همچنان وجود دارد. برهمین اساس، در روزهای گذشته مقامات ترکیه اعلام کردند این رکود ناشی از تعطیلات عید قربان است اما به نظر می رسد سیاست‌های دولت اردوغان و همچنین کاهش ارزش پول ملی این کشور بر روند تولید تاثیر مستقیم داشته است.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز دوشنبه نشان می دهد امروز در بازار میلگرد شاهد افزایش قیمت 400 تومانی یک شرکت هستیم.

علاوه بر این، در بازار نبشی قیمت همه شرکت ها ثابت بوده است.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات شرکت ها از 459 تا 734 تومان کاهش داشته است ، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای از 45 تا 50 تومان کاهش قیمت مشاهده می‌شود.

در بازار پروفیل شاهد افزایش 200 تا 1000 تومانی دو شرکت هستیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors