گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن شنبه 3 تیر؛ تاثیر تحولات روسیه بر بازار فولاد چیست؟/ فولادسازان ایران امیدوار شدند

تازه ترین گزارش‌ها از بازار فولاد از بررسی تاثیر تحولات روسیه بر بازار فولاد حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز نرخ دلار در بازار غیر رسمی به ۵۰ هزار تومان رسید و پس از گذشت ساعاتی دوباره به کانال ۴۹ هزار تومانی بازگشت و اکنون ۴۹ هزار و 830 تومان قیمت دارد، این در حالی است که این روند قیمت دلار تغییری در بازار فولاد نداشت و این بازار روند هفته گذشته خود را طی کرد و کاهش داشت.

در همین حال، ایران علاوه بر تمرکز در بازارهای صادراتی به دنبال تحریک تقاضا در داخل است که تنها راه آن در شرایط فعلی اجرای نهضت ملی مسکن است. وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده در این بخش اقدامات ویژه‌ای در دست اقدام دارد. از تخصیص زمین گرفته تا صدور مجوزهای ساخت تسریع شده و اگر تغییری در سیاست دولت پیش نیاید از ماه آینده ساخت و ساز در این بخش آغاز خواهد شد.

هرچند باید توجه داشت اکنون فولادسازان با مشکل بی برقی مواجه هستند اما وزارت نیرو قول مساعدت داده تا تولید برای پروژه‌ها با قوت انجام شود‌. این موضوع باعث دلگرمی فولادی‌ها شده و باید دید این امیدواری ادامه دارد یا دستخوش تغییر سیاست‌ها می‌شود.

در بازار صادراتی که ترکیه چند هفته‌ای از رقابت باز مانده بود به چرخه تولید و صادرات بازگشته اما در مقابل صادرات روسیه به دلیل مشکلات داخلی به مشکل خورده است. روسیه در حالی اکنون با مشکل صادرات فولاد مواجه شده که تا شش ماه پیش محصولات خود را با قیمت پایین‌تر از بازار جهانی عرضه می‌کرد اما این روند ادامه دار نبود.

حالا مشکلات داخلی روسیه باعث کاهش عرضه در بازار جهانی خواهد شد و احتمالا در روزهای آینده قیمت‌ها روند صعودی به خود بگیرد. در این میان، ایران که به دنبال فرصت صادراتی بود، می‌تواند تا مدتی تقاضای مازاد را پاسخگو باشد.

از سوی دیگر، با اعلام انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پالایشی نفت، نرخ دلار محصولات پتروپالایشی در بورس کالا با نرخ نیمایی کشف قیمت خواهد شد. در این راستا، نرخ ارز مبنای محاسبات نرخ پایه عرضه فرآورده‌ها در بورس کالا برای نیمه اول تیرماه جاری از 28 هزار و 500 تومان به 37 هزار و 963 تومان تغییر کرد. بر همین اساس، احتمال اینکه قیمت‌ها ۳۰ درصد افزایش یابد، وجود دارد.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در رشنبه نشان می دهدامروز در بازار میلگرد شاهد کاهش قیمت 200 تا 500 تومانی هستیم

علاوه بر این، در بازار نبشی تا این لحظه قیمت دو شرکت از 100 تا 200 تومان افزایش پیدا کرده است.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات خود را 500 تومان کاهش داد ، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای از 50 تا 100 تومان افزایش قیمت مشاهده می‌شود.

در بازار پروفیل شاهد کاهش 100 تا 700 تومانی دو شرکت هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *