گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه دهم خرداد؛ نفس راحت فولاد از ثبات قیمتی/ فولاد جهانی منتظر تعیین تکلیف اقتصاد چین

تازه ترین گزارش‌ها از بازار فولاد از نفس راحت فولاد از ثبات قیمتی حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، نرخ دلار امروز هم در پایه 51 هزار تومان معامله شد که این نرخ نسبت به روز گذشته ثبات نسبی داشت که این موضوع ثبات را به بازار فولاد تزریق کرد.

البته این ثبات تنها در برخی مقاطع فولادی قابل مشاهده است و برخی دیگر همچنان پر تقاضا هستند. معاملات بورس کالای ایران نشان می‌دهد برای ۸۹ هزار و ۲۰۰ تن میلگرد، ۷۷ ‌هزار و ۶۷۳ تن تقاضا وجود داشت. همچنین، نبشی که ۲ هزار و ۹۹۴ تن از حجم آن به تابلوی معاملات راه پیدا کرد، به میزان یک‌هزار و ۷۵۵ تن تقاضا برای این محصول به ثبت رسید.

در ادامه۱۷ هزار و ۲۴۷ تن تیرآهن به تابلوی معاملات راه پیدا کرد و ۲۴ هزار و ۷۳۷ تن تقاضا برای این محصول وجود داشت.ضمن اینکه قیمت میانگین ثبت شده روی تابلوی معاملات برای این محصول، ۲۴۲ هزار ریال بود. در پایان، یک‌هزار و ۸۲۵ تن ورق گرم به تابلوی معاملات راه یافت و ۶۷۵ تن تقاضا برای آن وجود داشت.

البته امروز مقامات وزارت راه و شهرسازی از تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن خبر دادند که این موضوع دل فولادی‌ها و سیمانی‌ها را برای رونق تولید گرم می‌کند.

همچنین این نقطه تعادل در معاملات فولاد جهانی نیز مشاهده می‌شود. آمارها نشان می‌دهد شمش فولاد جهانی در شرق آسیا و دریای سیاه در حال رسیدن به نقطه تعادل در محدوده 500 دلار در هر تن است. فعالان بازار کامودیتی در انتظار عملکرد شاخص کلیدی تولید و خدمات چین برای ماه می هستند.

در این میان، تحلیل کارشناسان این است که بهبود شاخص های تولیدی نتیجه این گزارش اقتصادی باشد. در این میان بیلت دریای سیاه اندکی رشد داشت و زغالسنگ، آلومینا، ورق گرم فوب چین، کنسانتره آهن، اسلب دریای سیاه روند نزولی را طی کردند.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی  بازار آهن در روز چهار شنبه نشان می دهد امروز قیمت میلگرد در همه شرکت‌ها ثبات بوده است.

علاوه بر این، در بازار نبشی تا این لحظه قیمت همه شرکت ها ثابت اعلام شده است.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت ها با ثبات اعلام شد، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای از 50 تا 500 تومان افزایش قیمت اعلام شده است .

در بازار پروفیل شاهد ثبات قیمت اکثر شرکت‌ها هستیم و در دو شرکت از 100 تا 400 تومان کاهش قیمت مشاهده میشود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *