Please use a valid API Key تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه 25 اردیبهشت؛ دلار در مدار 51 هزار تومان/ متقاضیان فولاد در منطقه منتظر نتیجه انتخابات ترکیه - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه 25 اردیبهشت؛ دلار در مدار 51 هزار تومان/ متقاضیان فولاد در منطقه منتظر نتیجه انتخابات ترکیه

تازه ترین گزارش‌ها از بازار داخلی فولاد نشان می دهد: دلار امروز روند نزولی را طی و قیمت برخی مقاطع در بازار آهن گران کرد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز با نرخ ۵1 هزار و ۵۰۰ تومان در بازار عرضه شد که این نرخ تاثیر اندکی بر سایر بازارها خصوصا فولاد داشت و قیمت برخی مقاطع در بازار را گران کرد.

با این حال، در منطقه هم قیمت فولاد دستخوش تغییراتی شده است که به نظر می‌رسد دلایل مهم آن به جنگ روسیه و اوکراین، انتخابات ترکیه و گسترش روابط ایران با کشورهای عربی و تحرکات کشورها در سوریه برمی‌گردد.

در این راستا، در انتخابات ترکیه رقابت بسیار نزدیک شده و دو‌مرحله‌ای شدن انتخابات اقتصاد این کشور به خصوص بازار فولاد را در وضعیت رکود قرار داده است. آخرین خبرها حاکی از آن است که دور دوم انتخابات ریات جمهوری ترکیه، دو هفته بعد یعنی ۲۸ مه مصادف با هفتم خردادماه برگزار خواهد شد.

شواهد نشان می‌دهد فعالیت بازارهای فولاد ترکیه در چند وقت اخیر در رکود به سر می‌برنند تا نتیجه انتخابات این کشور مشخص شود. نکته قابل توجه فولادی اینکه صادرات فولاد ترکیه در ماه مارس سال‌جاری میلادی با کاهش ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ۲۹۴ هزار و ۱۶۶ تن رسیده است.

از سوی دیگر، قیمت برخی مقاطع فولادی در منطقه آسیای میانه کاهش یافت و متقاضیان فعلا دست نگه داشته‌اند تا وضعیت عرضه ترکیه نیز مشخص شود تا شاید بتوانند قیمتها را کاهشی تر کنند. هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس بدون تغییر، با قیمت 480 دلار در هر تن و بیلت صادراتی ایران نیز ، با نرخ میانگین 469 دلار مبادله شد. علاوه بر این، بیلت صادراتی منطقه CIS با کاهش 10 دلاری، با نرخ 524 دلار به ازای هر تن مبادله شد در حالی که اسلب صادراتی این منطقه بدون تغییر، به قیمت 560 دلار در هر تن به فروش رسید.

در عین حال، مقاطع فولادی ایران کاهش نداشته اما به دنبال عرضه داخلی است. تقویت تقاضا در شرایطی که فولادسازان در آستانه رکود هستند، ممکن است بازار را از تعادل خارج کند.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی  بازار آهن در روز دوشنبه نشان می دهد مروز قیمت میلگرد در اکثر شرکت‌ها افزایش داشته است در شش شرکت از 100 تا 800 تومان افزایش داشته است.

در همین حال، در بازار محصولات نبشی و ناودانی، قیمت محصولات اکثر شرکت‌ها بدون تغییر اعلام شد. البته در این بازار قیمت محصولات دو شرکت کاهش ۱۰۰ تومانی را تجربه کرد.

همچنن در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات ثابت باقی ماند، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای کاهش  قیمت مشاهده می‌شود.

علاوه بر این، در بازار پروفیل شاهد ثبات قیمتی محصولات اکثر شرکت‌ها هستیم .

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors