جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار بازار آهن و فولاد 14 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن در گفتگو با فولادبان عنوان کرد:

رکود بخش مسکن، صنعت فولاد را با چالش‌های بزرگ روبرو خواهد کرد

دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن گفت: نهایت اگر صنعت ساختمان کشور دچار خلل شود، قطعاً صنایع وابسته به آن، شغل‌ها و خدمات ارتباط با این صنعت به ویژه فولاد دچار چالش و مشکلات اساسی خواهند شد.

رکود بخش مسکن، صنعت فولاد را با چالش‌های بزرگ روبرو خواهد کرد اخبار بازار آهن و فولاد

فرشید پورحاجت در گفتگو با فولادبان با اشاره به کمبود نقدینگی در بازار مسکن و راهکارهایی برای بهبود وضعیت، اظهارداشت: در شرایط فعلی کشور، دو راه برای پوشش نقدینگی در بازار مسکن وجود دارد که اولین آن افزایش حقوق و دستمزدها برای منتفع شدن مردم و دیگری، تسهیلات بانکی است.

وی گفت: در صورتی که تورم به شکل درست و کامل کنترل شود، می‌توان به این هدف دست پیدا کرد، این درحالی است که در چند سال اخیر، دولت نتوانسته اثرات تورم را در کشور کاهش دهد.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن درباره رکود بازار مسکن و تأثیر آن در صنعت فولاد افزود: بخش ساختمان به خصوص تولید مسکن در کشور، موتور محرکه اقتصاد محسوب می‌شود. در واقع، مثابه یک لوکوموتیو که واگن‌های زیادی را پشت سر خود به عنوان پیشران دارد و در نهایت اگر صنعت ساختمان کشور دچار خلل شود، قطعاً صنایع وابسته به آن، شغل‌ها و خدمات ارتباط با این صنعت به ویژه فولاد دچار چالش و مشکلات اساسی خواهند شد.

پورحاجت در پایان اظهارداشت: مسکن یک کالای تولیدی زمان‌بر است اما متاسفانه برای تولید آن برنامه خاصی وجود ندارد و باید با تصمیم و سیاستی منطقی برای این حوزه برنامه ریزی شود به طوری که امروزه در شرایطی هستیم که فضای کسب و کار برای بخش خصوصی مسکن فضای خوبی نیست و شرایط سختی بر بخش خصوصی حاکم است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors