جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 24 فروردین 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
یک کارشناس صنعت فولاد به فولادبان عنوان کرد:

رشد تولید با چاشنی ارزان فروشی در کشورهای همسایه/ واردات محصولات فولادی امسال کاهشی می‌شود

یک کارشناس صنعت فولاد با بیان اینکه صنعت فولاد ایران در اواخر سال 1401 توانست جایگاه خود را در تولید جهانی فولاد خام را ارتقا دهد، گفت: البته این ارتقای رتبه در شرایطی اتفاق افتاد که در این سال تمام کشورهای دارنده رتبه یک تا 10 تولید فولاد خام جهان وزن تولید خود را به دلیل کاهش تقاضای جهانی پایین آوردند و تنها هند و ایران در مسیر رشد تولید پیش رفتند.

رشد تولید با چاشنی ارزان فروشی در کشورهای همسایه/ واردات محصولات فولادی امسال کاهشی می‌شود اخبار

علی یاری در گفتگو با فولادبان با اشاره به ضعف های سال گذشته صنعت فولاد، اظهار داشت: صنعت فولاد از جمله صنایع کلیدی و مادر محسوب می شود که با توجه به سهم آن در حمل و نقل، ساختمان، ماشین آلات و دیگر صنایع تولیدی، سرانه مصرف آن به عنوان شاخصی از توسعه یافتگی محسوب و نقش بسزایی در رشد و توسعه صنعتی کشورها دارد.

وی گفت: این رویه افزایشی تولید در سال 1401 به مازاد فولاد کشور و در پی آن ارزان‌فروشی محصولات ایرانی در بازارهای جهانی انجامید. با این حال، به نظر نمی‌رسد فولادسازان ایران تصمیمی بر کاهش وزن تولید در سال 1402 داشته باشند.

یاری بیان کرد: تولید فولاد ایران در طول سال گذشته، به بیشتر از 30 میلیون تن رسید و از آنجا که ایران چشم‌انداز تولید 55 میلیون تن فولاد را در سال 1404 ترسیم کرده است و فارغ از اینکه این چشم‌انداز اجرا شود یا خیر، تولید فولاد ایران در سال 1402 به تبعیت از یک دهه پیش از این سال افزایشی خواهد بود.

به اعتقاد این کارشناس صنعت فولاد، سال 1402 متفاوت از سال گذشته خواهد بود و در مقابل سیر افزایشی صادرات، از آنجایی که کشور با مازاد تولید فولاد رو‌به‌روست، واردات محصولات فولادی در سال 1402 تضعیف خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه یکی از مهم ترین دلایل کاهش و افزایش سهم‌ها، استراتژی بلندمدت کشورهای پیشرفته مبنی بر انتقال فناوری فولاد به کشورهای دارای منابع انرژی است، اظهارداشت: کشورهای پیشرفته به سمت سرمایه گذاری در بخش‌هایی از صنعت فولاد مانند فولادهای آلیاژی، کیفی و محصولات نهایی جدید حرکت کرده اند که ایران نیز از این رویه دور نبوده است.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors