جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار بازار آهن اسفنجی 23 فروردین 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
کارشناس صنعت فولاد در گفتگو با فولادبان مطرح کرد:

داستان ضرر 4 میلیارد تومانی فولادسازان در روز/ لزوم حذف دخالت دولت در صنعت فولاد

یک کارشناس صنعت فولاد می گوید: بازار، تابع عرضه و تقاضاست که به همین دلیل، دخالت و قیمت‌گذاری دستوری در این حوزه، به ضرر تولیدکننده تمام می‌شود.

داستان ضرر 4 میلیارد تومانی فولادسازان در روز/ لزوم حذف دخالت دولت در صنعت فولاد اخبار بازار آهن اسفنجی

خسرو حجتی در گفتگو با فولادبان در تحلیل بازار فولاد در سال 1401 اظهارداشت: سال گذشته به قدری تغییرات و نوسانات زیادی از جمله نوسانات ارز، قیمت مواد اولیه و امثال آن رخ داد که منجر به مشکلات زیادی در اقتصاد به ویژه فولاد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری این وضعیت ادامه دارد، گفت: به طور مثال، در روز 7 فروردین ماه هرکیلوگرم آهن اسفنجی از بورس کالا با قیمت پایه 13 هزار و 150 تومان خریداری شد، این در حالی است که در هفته جاری همین محصول، به قیمت 10 هزار و 880 تومان به فروش رفت.

این کارشناس صنعت فولاد افزود: در این راستا، 2 هزار و 270 تومان در هر کیلوگرم از آهن اسفنجی، اختلاف وجود دارد که با خرید 7 هزار تن از این محصول، 16 میلیارد تومان زیان در یک هفته اتفاق افتاد. از طرفی،7 هزار تن آهن اسفنجی مصرف 4 روز یک کارخانه معمولی فولادی است که با احتساب ضرر و زیان، می‌توان گفت این کارخانه در روز 4 میلیارد تومان ضرر می‌بینند.

حجتی تصریح کرد: بازار فولاد، تابع عرضه و تقاضاست که به همین دلیل، دخالت و قیمت‌گذاری دستوری در این حوزه، به ضرر تولیدکننده تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت هنوز برنامه‌ای برای وضعیت نامتعادل فولاد ندارد، اظهار کرد: در شرایط فعلی کشور، تنها راهکار برای برون رفت بازار از این مشکلات می‌توان عدم دخالت دولت بیان کرد. در واقع، دولت باید در صنعت فولاد فقط به عنوان ناظر حضور داشته باشد، چرا که دخالت و قیمت‌گذاری دستوری به خصوص در زمینه‌هایی که محصولات بورسی دارند، به جز ضربه به تولید و صادرات منفعت دیگری ندارد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors