جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 15 فروردین 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
یک کارشناس صنعت فولاد به فولادبان عنوان کرد:

رفع موانع مجوزهای جدید فولادی/ بهینه سازی مصرف انرژی در اولویت

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: مزیت‌های کنونی فولادسازی در کشور اعم از انرژی ارزان، مواد اولیه ارزان در محاسبات اقتصادی حذف و با تکیه‌ بر مبانی اقتصاد آزاد، زمینه توسعه عملکردی صنایع فراهم شود.

رفع موانع مجوزهای جدید فولادی/ بهینه سازی مصرف انرژی در اولویت اتحادیه ها و انجمن های فولاد

حسن طاهری در گفتگو با فولادبان، به اشاره به چالش های پیش روی صنعت فولاد در سال جاری، اظهارداشت: کمبود زیرساخت در حوزه انرژی اعم از گاز و برق و حتی آب و همچنین در بخش حمل‌ونقل مهم‌ترین چالشی هستند که در سال‌های اخیر عملکرد صنعت فولاد کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

وی گفت: روند توسعه در زنجیره فولاد با سرعت به‌مراتب بیشتری در قیاس با سایر صنایع پیش رفته و همین موضوع نیز در آینده می‌تواند به تهدیدی برای صنایع بدل شود.

به عقیده وی،، بی‌تردید نمی‌توان بدون توجه به کمبودهای حوزه انرژی در مسیر توسعه صنایع فولادی و ظرفیت‌سازی در این بخش گام برداشت؛ در نتیجه انتظار می‌رود تامین انرژی و ارائه راهکارهایی برای رفع این کمبود به ضرورتی برای دریافت مجوز احداث صنایع جدید بدل شود.

این کارشناس صنعت فولاد تصریح کرد: علاوه بر این، بهینه‌سازی مصرف انرژی باید به‌عنوان راهکاری جدی موردتوجه سیاست‌گذاران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طرح‌های توجیه اقتصادی برای شروع یک پروژه باید بدون احتساب یارانه و حمایت‌های دولتی اجرا شود، خاطرنشان کرد: مزیت‌های کنونی فولادسازی در کشور اعم از انرژی ارزان، مواد اولیه ارزان در محاسبات اقتصادی حذف و با تکیه‌ بر مبانی اقتصاد آزاد، زمینه توسعه عملکردی صنایع فراهم شود.

طاهری در پایان اظهارداشت: الزام به دریافت مشاوره‌های تخصصی از متخصصان امر برای احداث واحدهای صنعتی ضروری به‌نظر می‌رسد. در این راستا، سرمایه‌گذاری بدون توجه به ظرفیت‌های زیرساختی به‌ تنها منافع ملی کشور را محقق نمی‌کند، بلکه منافع مورد انتظار سرمایه‌گذاران را نیز برآورده نخواهد کرد و نتیجه آن اتلاف منابع کشور خواهد بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors