گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

تداوم روند صعودی قیمت میلگرد در بازار داخلی چین

تازه ترین گزارش‌ از تداوم روند صعودی قیمت میلگرد در بازار داخلی چین حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، به دنبال رشد قیمت معاملات فیوچرز، قیمت میلگرد در بازار داخلی چین افزایش یافت اما این درحالی است که فعالان بازار محتاط بودند.

ارزیابی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت میلگرد در بازار داخلی، exw شرق چین (شانگ‌های) بین 4 هزار و 190 تا 4 هزار و 120 یوآن (607 تا 610 دلار) به ازای هر تن گزارش شد که این بازه قیمتی حاکی از رشد 30 یوآنی به ازای هر تن نسبت به قبل است.

همچنین ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز برای میلگرد در بازار داخلی، exw شمال چین (پکن) بین 4 هزار و 190 یوآن تا 4 هزار و 220 یوآن به ازای هر تن اعلام شد که این بازه قیمتی نسبت به قبل 50 یوآن به ازای هر تن افزایش یافت.

به گفته فعالان بازار، فروشندگان پس از رشد قیمت معاملات فیوچرز، قیمت‌ها را افزایش دادند و خریداران کمتری با این قیمت‌ها موافقت کردند.

همچنین یک تاجر در بازار شانگ‌های گزارش کرد که حجم فروش او حدود یک هزار و 500 تن بود که به طور میانگین 2 هزار تن کمتر از دو روز پیش از آن بود.

در همین حال، تاجران حجم خرید خود را کاهش دادند، زیرا آن‌ها اعلام کردند که با قیمت‌های کنونی نمی‌توانند سود زیادی دریافت کنند.

تازه ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که معاملات فیوچرز ماه می برای میلگرد در بورس معاملات فیوچرز شانگ‌های بین 4 هزار و 218 یوآن تا 4 هزار و 278 یوآن به ازای هر تن انجام شدند که حدود 28 تا 68 یوآن به ازای هر تن بیشتر از قیمت‌ها در بازار اسپات بودند.

همچنین قیمت‌های میلگرد در بازار شرق نسبت به قبل 30 تا 40 یوآن به ازای هر تن افزایش یافت و قیمت‌ها در بازار شمال در مقایسه هفتگی 50 یوآن به ازای هر تن رشد یافت.

زمزمه بازار

در همین حال، یک تاجر در بازار شانگ‌های گفت: بخش عظیمی از معاملات میلگرد در دو هفته اخیر، به تاجران بود اما مصرف‌کنندگان نهایی محصول خریداری نکردند، بنابراین انبار میلگردها تخلیه نشدند. انبارها ذخیره بالای میلگرد دارا هستند که این مسأله باعث کاهش قیمت خواهد شد.

بیلت

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت بیلت فولادی با احتساب ارزش افزوده در بازار داخلی، exwتانگ‌شان، شمال چین 3 هزار و 960 یوآن به ازای هر تن بود که این نرخ نسبت به روز قبل، 20 یوآن به ازای هر تن افزایش یافت.

بورس معاملات فیوچرز شانگ‌های

معاملات فیوچرز ماه می برای میلگرد 4 هزار و 272 یوآن به ازای هر تن انجام شد که این نرخ حاکی از رشد 47 یوآنی به ازای هر تن نسبت به روز قبل بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *