در گفتگو با فولادبان ابراز شد؛

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ متغیری که می‌تواند بازار را نجات دهد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در صورتی که ارزش معاملات در محدوده 6 تا 10 هزار میلیارد تومانی باقی بماند، می‌تواند بازار را نجات دهد.

پیام الیاس کردی در گفتگو با فولادبان در تحلیل هفتگی بازار سرمایه اظهارداشت: در هفته جاری وضعیت بازار به گونه‌ای بود که می‌توان گفت کاشناسان و فعالان این حوزه را شگفت‌زده کرد، چرا که در مقاطعی مثبت و در مقاطعی منفی شد. در واقع، بورس در هفته‌ای که گذشت، یک روند نوسانی و هیجانی را تجربه کرد؛ حتی برخی اوقات بازار در یک روز، 3 بار جهت خود را تغییر داد.

وی گفت: کارشناسان بورسی انتظار چنین روندی را از بازار نداشتند و معتقد بودند با افزایش نرخ دلار، بورس به رنگ سبز در آید و با کاهش آن، بازار سرمایه اصلاح شود که در هفته جاری اینگونه نبود.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است: بورس در هفته جاری تا حدودی گیج شده بود به گونه‌ای که بازار در این هفته فقط درجا می‌زد.

کردی با بیان اینکه در طول هفته فقط یک روز رنگ بازار سبز بود، گفت: با توجه به شرایط موجود، انتظار می‌رود سال آینده بازار سرمایه روند نوسانی خود را ادامه دهد که در اوایل سال، این روند بیشتر مشاهده خواهد شد.

وی در پایان در رابطه با وضعیت ارزش معاملات خاطرنشان کرد: ارزش معاملات بازار سرمایه در هفته جاری از مقدار استاندارد خود، یعنی 6 هزار میلیارد تومان فراتر رفت به گونه‌ای که ارزش معاملات به حدود 10 هزار میلیارد تومان رسید. بر همین اساس، در صورتی که ارزش معاملات در همین محدوده باقی بماند، می‌تواند بازار را نجات دهد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *