گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

رونق بازار آهن‌ خام صادراتی برزیل و وارداتی آمریکا

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از رشد بازار آهن خام صادراتی برزیل و وارداتی آمریکا به دنبال افزایش قیمت کویل ورق گرم و قراضه فولادی حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر به دنبال رشد قیمت‌ها در بازار قراضه – گرداننده اصلی بازار آهن‌خام – و کویل ورق گرم، بازار آهن‌خام صادراتی برزیل و وارداتی آمریکا بهبود یافت.

در این راستا، یک فولادساز و مصرف‌کننده آهن‌خام گفت: با توجه به بهبود اخیر بازار، قیمت قراضه درحال افزایش است و حتی برای گرید ممتاز نیز قیمت 100 دلار به ازای هر تن را مشاهده خواهیم کرد.

یک تاجر مطرح کرد:” به طور معمول کارخانه‌ها پس از تثبیت قیمت قراضه، آهن‌خام خریداری خواهند کرد اما پیش‌بین افزایش قیمت قراضه واضح بود، بنابراین کارخانه‌ها برای چلوگیری از مواجه با این افزایش قیمت، ترجیح دادند که آهن‌خام خریداری کنند. علاوه بر این، قیمت کویل ورق گرم نیز در روندی صعودی فرار دارد و انتظار می‌رود که آهن‌خام به طور قطعی رشد یابد.

در همین حال، خرید یک محموله شامل 50 هزار تن آهن‌خام با درصد فسفر بالا از جنوب برزیل با شیوه معاملاتی فوب و قیمت 520 دلار به ازای هر تن و 550 دلار به ازای هر تن  با محاسبه هزینه حمل‌و نقل شنیده شد.

همچنین خرید محموله دیگری شامل 35 هزار تن آهن‌خام برزیلی با قیمت 520 دلار به ازای هر تن cfr و 555 دلار به ازای هر تن cfr با احتساب هزینه حمل‌ونقل گزارش شد.

براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت آهن‌خام صادراتی، فوب بندر ویتوریا/ریو، برزیل 520 دلار به ازای هر تن بود که این قیمت حاکی از رشد نسبت به هفته قبل است. این محصول در هفته گذشته بین 500 تا 505 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

علاوه بر این، قیمت آهن‌خام، واردات، cfr خلیج مکزیک، آمریکا در بازه 555 تا 565 دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی در مقایسه با هفته قبل افزایش یافت. این محصول در هفته گذشته در بازه 530 تا 535 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

همچنین قیمت آهن‌خام صادراتی، فوب بندر پونتا دا مادیرا، برزیل را 530 تا 535 دلار به ازای هر تن محاسله کرد که این بازه قیمتی نسبت به هفته گذشته، افت نشان می‌دهد. این محصول در هفته قبل 510 تا 515 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *