جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 10 اسفند 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه دهم اسفند؛ دلار نزولی شد، فولاد ریخت

کاهش قیمت دلار بر بازارهای مختلف از جمله فولاد نیز اثر گذاشته و باعث کاهش برخی مقاطع فولادی شده است، در حالی که مقاطع فولادی در بازارهای جهانی روند افزایش قیمت را طی می‌کنند و تقاضا همچنان صعودی است.

به گزارش خبرنگار فولادبان، نرخ ارز امروز در بازار روند نزولی را طی کرد و وارد مدار ۵۴ هزار تومان شد و اکنون با قیمت ۵۴ هزار و ۵۰ تومان معامله می‌شود که این موضوع بر بازار فولاد هم تاثیر داشته و برخی مقاطع فولادی را کاهش داده است. امروز قیمت میلگرد در اکثر شرکت‌ها نوسانی بوده است و در چهار شرکت از 1000 تا 4500 تومان کاهش قیمت مشاهده شده است و در یک شرکت 3200 تومان افزایش قیمت دیده می‌شود . نرخ محصولات نبشی و ناودانی در اکثر شرکت ها تا این لحظه ثابت بوده و در یک شرکت 5400 تومان کاهش قیمت مشاهده می‌شود.

این در حالی است که در بازارهای جهانی روند رشد قیمت ادامه دارد و اسلب و بیلت منطقه CIS نوسان را تجربه کردند.بیلت این منطقه با افزایش ۴ دلاری به ۶۰۷ دلار و اسلب نیز بدون تغییر قیمت ۶۴۷ دلار قیمت خورد. اسلب و بیلت ایران نیز روند ثبات قیمت داشتند و به ترتیب ۵۳۵ و ۵۴۷ دلار در هر تن معامله شدند.

کارشناسان بر این باورند در ماه‌های آینده تقاضای فولاد رشد خواهد داشت و این موضوع بستگی به نرخ بهره آمریکا، اونس جهانی طلا و قیمت نفت دارد. نوسان قیمت در کشورهای بزرگ عرضه کننده فولاد مانند چین نیز مشاهده می‌شود و ترکیه‌ نیز به دلیل افزایش قیمت قراضه با روند صعود قیمت مواجه شده است. باید توجه داشت این گرانی ناشی از افزایش سود کارخانجات فولادی نیست بلکه به افزایش هزینه‌های مواد اولیه باز می‌گردد.
روندی را که شاهد هستیم روند رشد قیمت در بازارهای جهانی به دلیل افزایش تقاضا است.

آخرین وضعیت بازار آهن  چه خبر؟

 

بررسی بازار آهن در روز چهارشنبه نشان می دهد امروز قیمت میلگرد در اکثر شرکت‌ها نوسانی بوده است و در چهار شرکت از 1000 تا 4500 تومان کاهش قیمت مشاهده شده است و در یک شرکت 3200 تومان افزایش قیمت دیده می‌شود .

در همین حال، در بازار نبشی و ناودانی در اکثر شرکت ها تا این لحظه ثابت بوده است و در یک شرکت 5400 تومان کاهش قیمت مشاهده می‌شود.

همچنین در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات خود را ثابت اعلام کرد و شرکت ذوب آهن در بخش شاخه ایی از 100 تا 200 هزار تومان کاهش قیمت اعلام شده است.

علاوه بر این، در بازار پروفیل در اکثر بخش ها شاهد ثبات قیمت بودیم و در یک شرکت 3500 تومان کاهش قیمت داشته است .

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors