تحلیل هفتگی بازار آهن به روایت فعال بازار/ احتمال کاهش قیمت محصولات وجود دارد

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران معتقد است با وجود اینکه کمی قیمت‌ها در بازار چین کاهش یافت اما کاهش قیمت محصولات فولادی در حال حاضر در بازار داخلی کشور بعید به نظر می‌رسد.

محمدصادق چیت‌ساز در گفتگو با فولادبان در تحلیل هفتگی بازار آهن اظهارداشت: قیمت هرکیلوگرم شمش فولادی در بازار امروز 19 تا 19 هزار و 500 تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به روز چهارشنبه توانست تا حد کمی افزایش قیمت را به ثبت برساند.

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران با بیان اینکه تقاضای زیادی برای محصول شمش فولادی در بازار مشاهده نمی‌شود، گفت: بهبود شرایط برق و گاز، تا حدودی منجر به افزایش عرضه گندله و آهن اسفنجی شده است. بر همین اساس، نرخ محصولات آهن اسفنجی کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به دلیل نوسانات هفته گذشته بازار آهن، عنوان کرد: یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در قیمت‌های بورس کالای این محصول، هیچ‎گونه کاهشی نخواهیم داشت اما قیمت کالاهای دپوشده در بازارها پایین‌تر از بورس کالا خواهد بود، چرا که بخشی از نوسانات هفته گذشته اکثراً به دلیل مسائل مالی بانک‌‎ها و موسسات مالی اتفاق افتاد.

چیت‌ساز معتقد است: با وجود اینکه کمی قیمت‌ها در بازار چین کاهش یافت اما کاهش قیمت محصولات فولادی در حال حاضر در بازار داخلی کشور بعید به نظر می‌رسد.

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران در پایان خاطرنشان کرد: در آخرین روز معاملاتی بازار آهن در هفته جاری، هر کیلوگرم میلگرد 14 با قیمت 21 هزار و 150 تومان، تیرآهن 16 با 23 هزار و 400 تومان و ورق 25 و 30 با 30 هزار تومان فروخته شد، ضمن اینکه هر کیلوگرم ناودانی 14 و 16 با قیمت 23 هزار و 800 تومان معاملات پایان هفته را به اتمام رساند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *