جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 03 بهمن 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کاهش صادرات محصولات طویل فولادی از اوکراین/ رومانی و لهستان؛ بزرگترین مصرف کننده میلگرد کلاف

با توجه به محاصره بنادر، مشکلات لجستیکی و همچنین تخریب کارخانه های بزرگ در اوکراین، میزان صادرات محصولات فولادی طویل از اوکراین در دسامبر 2022 کاهش یافت.

به گزارش فولادبان، براساس داده های منتشر شده توسط خدمات گمرکی دولتی، شرکت‌های فولادی مستقر در اوکراین در دسامبر ۲۰۲۲، صادرات محصولات فولادی طویل را به ۳۱.۸۳ هزار تن رساندند، این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی طویل از این کشور حدود ۵۲.۹ درصد نسبت به نوامبر ۲۰۲۲ کاهش یافته است. همچنین از نظر ارزشی، میزان صادرات چنین محصولاتی در دسامبر ۲۰۲۲ به ۲۳.۸۴ میلیون دلار رسید که نسبت به ماه قبل با کاهش ۵۴.۳ درصدی همراه بوده است.

شرکت‌های فولادی مستقر در اوکراین در سال ۲۰۲۲ حدود ۷۴۸.۹ هزار تن محصولات فولادی طویل از اوکراین صادر کردند.

در ادامه این گزارش آمده است: در دسامبر ۲۰۲۲، صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل از اوکراین ۸۲.۴ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته و درآمد صادراتی آنها نیز ۹۰.۲ درصد افت داشته است.

در این میان، برخی معامله گران گزارش دادند: در سال ۲۰۲۲، فولادسازان اوکراینی ۷۴۸.۹۵ هزار تن محصولات فولادی نورد شده طویل صادر کردند که ۵۹.۷ درصد کمتر از سال ۲۰۲۱ بوده است. بررسی ها نشان می دهد درآمد فولادسازان از صادرات چنین محصولاتی با ۵۵ درصد کاهش در سال ۲۰۲۲ به ۶۹۳.۵۳ میلیون دلار رسید.

همچنین کویل نورد گرم فولادی با کد نامگذاری – ۷۲۱۳ حدود ۴۰۶.۶ هزار تن به مبلغ ۳۱۰ میلیون دلار از اوکراین صادر شد که بیشترین میزان صادرات را در میان سایر محصولات فولادی داشته است. باید توجه داشت که میزان صادرات این محصول نسبت به سال ۲۰۲۱ از نظر مقدار حدود ۵۶.۱ درصد و از نظر پولی حدود ۵۴.۲ درصد کاهش داشته است. همچنین در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۷۷.۹ هزار تن مفتول ها و میلگردهای بدون پردازش (با کد ۷۲۱۴) از شرکت های اوکراینی به مبلغ ۱۳۷.۳ میلیون دلار صادر شد که نسبت به سال قبل از نظر مقدار حدود ۷۳.۶ درصد و از نظر پولی حدود ۶۹.۸ درصد افت داشته است.

علاوه بر این، سیم فولادی کربنی (با کد ۷۲۱۷) از نظر حجم صادرات از اوکراین در سال ۲۰۲۲، جزو سومین محصولات فولادی ارسال شده است. در طول سال، شرکت‌های فولادی مستقر در اوکراین صادرات این محصولات را ۲۳.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش داده و به ۹۹.۸۴ هزار تن رساندند. بررسی ها نشان می دهد درآمد حاصل از صادرات سیم فولادی کربنی با ۳۵.۵ درصد افزایش در سال ۲۰۲۲ به ۱۱۵.۲ میلیون دلار رسید.

همچنین صادرات مفتول و میلگرد نورد گرم ساخته شده از سایر فولادهای آلیاژی (نامگذاری ۷۲۲۷) در سال ۲۰۲۲ با ۴.۱۷ برابر افزایش به ۱۲.۹۷ هزار تن رسید. از نظر ارزشی نیز محموله چنین محصولاتی تا ۹.۶۲ میلیون دلار افزایش یافت که نسبت به سال قبل ۴.۰۸ برابر رشد داشته است.

در ادامه این گزارش می خوانیم که بزرگترین مصرف کنندگان کلاف میلگرد و مفتول های نورد گرم اوکراینی، رومانی و لهستان هستند. بررسی ها نشان می دهد از نظر ارزشی، رومانی و لهستان به ترتیب ۳۵.۵ درصد و ۳۱.۴ درصد از کلاف میلگرد و مفتول های نورد گرم اوکراین را خریداری کرده اند. مولداوی (۲۰.۵٪)، لهستان (۱۹.۴٪) و رومانی (۱۹٪) تقریباً ۶۰٪ از سایر کلاف میلگرد و مفتول های بدون پردازش اوکراین را خریداری کردند.

از جمله خریداران اصلی کلاف میلگرد ساخت اوکراین می توان به لهستان، آلمان و جمهوری چک اشاره کرد.

بررسی ها نشان می دهد لهستان حدود ۳۶.۳ درصد، آلمان حدود ۱۸.۹۶ و جمهوری چک حدود ۹.۹ درصد از کلاف میلگرد ساخت اوکراین را در سال ۲۰۲۲ خریداری کردند.

جدول زیر میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل از اوکراین در سال ۲۰۲۲ را نشان می دهد.

کاهش صادرات محصولات طویل فولادی از اوکراین/ رومانی و لهستان؛ بزرگترین مصرف کننده میلگرد کلاف اخبار

یزخی فعالان بازار عنوان کردند: پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، صادرات فلزات آهنی به دلیل محاصره بنادر، مشکلات لجستیکی و همچنین تخریب کارخانه های بزرگ  به شدت کاهش یافت. البته درآمد حاصل از صادرات فلزات آهنی از اوکراین ۸۱.۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و به ۱۳.۹۶ میلیارد دلار رسیده است.

اکنون فولادسازان اوکراینی فعالانه به دنبال راه‌های جدیدی برای صادرات محصولات هستند اما این محموله می‌ تواند عمدتاً به اروپا ارسال شود، زیرا بیشتر بازارهای جهانی به دلیل عدم دسترسی به بنادر به روی اوکراین بسته هستند.

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors