64 درصد بازار سرمایه سبزپوش شد/ کاهش 2 هزار واحدی شاخص فلزات

 فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 24 دی 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات 10 هزار و 563 میلیارد تومان بود که از این مبلغ، 7 هزار و 457 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است. از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 417 (64درصد) نماد و تعداد نمادهای منفی  234 (36درصد) در پایان معاملات ثبت شد و حدود 254 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد.

همچنین اولین ریسک بازار سرمایه، لایحه بودجه و نرخ انرژی به خصوص گاز بود که با افزایش ۴۰ درصدی در نرخ خوراک و افزایش ۱۰ درصدی در نرخ سوخت نسبت به گاز خوراک اعلام شد. البته اواخر هفته گذشته زمزمه‌هایی از نرخ ۷۰۰۰ تومانی برای گاز خوراک پتروشیمی های مربوطه شنیده شد که اثرش بر معاملات سهام این شرکت‌ها تا حدودی نمایان شد. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات اولین روز هفته قرمز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 8 هزار و 366 واحد افت داشت و به یک میلیون و 643 هزار و 720 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 700 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 504 هزار و 905 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با کاهش 2 هزار و 149 واحدی، رقم یک میلیون و 137 هزار و 940 واحد را نشان داد.

نمادهای «فولاد»،«فارس»،«فملی»،«شپدیس»،«ومعادن»،«شستا»و«نوری» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «وسینا»،«ولپارس»،«تکمبا»،«البرز»و«کاما» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «وتوس»،«ورنا»،«خزر»،«خگستر»و«وساپا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *