جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 14 دی 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه چهاردهم دی/ حرکت قیمت برخلاف جهت دلار و بورس کالا

در حالی شاهد شد مداوم قیمت پایه محصولات بورس کالا هستیم کخ مصرف کننده انتظار عقب نشینی قیمت‌ها به علت سیاست تثبیت قیمت ارز نیمایی را دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه چهاردهم دی/ حرکت قیمت برخلاف جهت دلار و بورس کالا عینک فولادی آینده بازار فولاد, آینده قیمت سنگ آهن, تحلیل قیمت دلار, قیمت آهن قراضه

به گزارش خبرنگار فولادبان، بعد از کاهش نسبی قیمت ارز از 44 هزار تومان، مدتی است قیمت دلار در کانال 39 تا 41 نوسان دارد و در این لحظه قیمت این ارز با قیمت 40 هزار و 50 تومان به فروش می رسد در حالی که دیروز دلار در کانال 39 هزار تومان قرار داشت. در این میان، تثبیت نرخ ارز نیمایی فعلا نتوانسته است موجب عقب نشینی بیشتر دلار شود. طلای ۱۸ عیار نیز امروز با قیمت یک‌میلیون‌ و‌۸۱۰ هزار تومان معامله شد و سکه نیز نسبت به روز گذشته بدون تغییر ماند.

از سوی دیگر، با وجود مخالفت وزارت صمت و بانک مرکزی با تغییر نرخ پایه محصولات بورس کالا از ارز نیمایی به نرخ بازار متشکل ارزی، عرضه های مختلفی براساس نرخ توافقی دلار شکل گرفته است. براساس آخرین گزارش‌ها، هم اکنون قیمت مقاطع عرضه شده در بورس کالا از بازار گران‌تر است. توضیح آنکه ‌چندی قبل بورس کالا در ابتدا بخشنامه کرد که شرکت‌ها به جای محاسبه نرخ نیمایی، نرخ توافقی را در نظر بگیرند. در ادامه وزارت صمت با این بخشنامه مخالفت کرد و سپس بورس کالا با صدور اطلاعیه‌ای  جدید، توقف اجرای این بخشنامه را بنا به دلیلی، اعلام کرد. با این وجود، از بازار خبر می رسد که هم اکنون بخشنامه اولیه بورس کالا در حال اجرا است.

در همین حال، قیمت‌های جهانی هم با وجود گسترش کرونا در چین همچنان نوسان کمتری دارد و قیمت بلیت و اسلب ایران در آخرین بروزرسانی متال بولتن، ثابت باقی مانده است. البته فولاد جهانی در 2 روز اخیر در بازارهای شرق آسیا و چین رشد قیمت داشته است. برهمی اساس، مواد اولیه از جمله کک و سنگ آهن اصلاح اندکی دارد، ضمن اینکه میلگرد فوب چین با ۲.۴ درصد رشد به ۶۱۸ دلار در هر تن رسید. قراضه ترکیه نیز ۱.۵ درصد رشد را تجربه کرد و ۳۸۵ دلار قیمت خورد.

علاوه بر این، بعد از تثبیت نرخ ارز نیمایی، شاخص فلزات اساسی از رشد ایستاد و امروز این شاخص با 18 هزار و 800 واحد کاهش مواجه شد. البته بازار بورس امروز با رنگ قرمز به کار خود پایان داد و در کانال یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحدی ایستاد.

از سوی دیگر، با توجه به اینکه تقاضای مصرفی در بازار وجود ندارد، واکنش بازار به رشد قیمت‌های بورس منفی بوده و در عرضه امروز مقاطع تقریبا 50 درصد عرضه ها با تقاضا مواجه شده است.

در این راستا، رشد مداوم قیمت پایه محصولات بورس کالا در حالی رخ داده است که مصرف کننده انتظار عقب نشینی قیمت‌ها به علت سیاست تثبیت قیمت ارز نیمایی را دارد. همین موضوع موجب سردی بیش از بیش بازار شد و مبادی فروش امروز اغلب مبادی فروش میلکرد با کاهش قیمت 400 تا 750 تومان قیمت‌های خود را بروز کردند.

همچنین بررسی‌های فولادبان نشان می‌دهد در لایحه بودجه سال آینده حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت با نرخ 85 دلار در نظر گرفته شده است که به نظر می‌رسد در شرایط تحریم، کمی بیش از واقعیت است؛ به این دلیل که در بودجه امسال روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه فروش نفت در نظر گرفته شده که تاکنون ۳۰ درصد درصد محقق شده است.

از آخرین وضعیت بازارآ هن  چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز چهارشنبه نشان می دهد امروز در بازار میلگرد قیمت محصولات 7 شرکت از 400 تا 750 تومان کاهش یافت.

همچنین در بازار نشی و ناودانی قیمت محصولات اکثر شرکت‌ها ثابت اعلام و فقط قیمت محصولات یک شرکت با کاهش 200 تومانی مواجه شد.

علاوه بر این، در بازار تیرآهن قیمت محصولات در بخش کیلویی ثابت باقی ماند اما قیمت محصولات در بخش شاخه ای از 40 تا 280 هزار تومان ارزان شد.

در بازار پروفیل قیمت محصولات اکثر شرکت‌ها، ثبات قیمتی را تجربه کرد و فقط قیمت محصولات یک شرکت با افزایش 300 تومانی مواجه شد.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors