جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 11 دی 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه یازدهم دی؛ تقاضا نیست، نوسان همچنان باقی‌ است/ عملکرد کامودیتی‌ها در سال 2022 چگونه بود؟

بررسی بازارهای مالی نشان می‌دهد: قیمت شمش در حوزه CIS به دلیل محدودیت گاز صنعت فولاد ایران رشد 10 دلاری داشته است.

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه یازدهم دی؛ تقاضا نیست، نوسان همچنان باقی‌ است/ عملکرد کامودیتی‌ها در سال 2022 چگونه بود؟ عینک فولادی فولاد

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز دلار در بازار غیر رسمی با 39 هزار تومان کار خود را آغاز کرد و حوالی ساعت 12 به کانال 41 هزار تومان وارد شد اما دوباره با روند نزولی اکنون در کانال 40 هزار تومان معامله می‌شود. دلار اکنون 40 هزار و 500 تومان قیمت دارد اما تقاضا در این بازار کاهش چشمگیری داشته است. همانطور که دیروز فولادبان پیش بینی کرد، قیمت دلار معاملات پس از ظهر به 39 هزار تومان می‌رسد، امروز نیز بررسی بازار را نوسانی پیش‌بینی می‌کند که بین 40 تا 41 هزار تومان خواهد بود اما احتمالا فردا وارد کانال 30 هزار تومان می‌شود.

همچنین سکه بهار آزادی نسبت به دیروز تقریبا بدون تغییر به کار خود ادامه داده و با قیمت 19 میلیون و 500 هزار تومان عرضه می‌شود اما نکته قابل توجه اینجاست که تقاضا در بازار وجود ندارد. طلای 18 عیار نیز در هر گرم یک میلیون و 850 هزار تومان عرضه می‌شود.

در همین حال، بورس اوراق و بهادار دومین روز معاملاتی هفته را هم با رنگ قرمز به پایان رساند. فارس، فولاد، ميدكو، فملي كگل، پارس و نوري نمادهایی بودند که در ریزش شاخص تاثیر داشتند. به نظر می‌رسد نوسانات اندک نرخ دلار باعث شده بورس نیز جذابیت خود را از دست بدهد.

در ادامه با شروع تعطیلات سال میلادی نگاهی به عملکرد کامودیتی‌ها در سال 2022 انداخته‌ایم. گازوییل 95 درصد، بنزین 50 درصد، نفت 40 درصد، گاز طبیعی آمریکا 20 درصد و نیکل 48 درصد رشد داشتند. در مقابل روی 10 درصد، مس، 12 درصد، آلومینیوم 15 درصد و قلع 32 درصد کاهش داشتند.

علاوه بر این، شمش در حوزه CIS دیروز در آخرین روز سال میلادی جهش 10 دلاری داشت و در محدوده 530 دلار در هر تن ایستاد. دلیل اصلی این رشد نرخ محدودیت گاز برای صنایع فولادی ایران عنوان شد و ممکن است ادامه این روند، قیمت‌های جهانی را با تکانه‌های بیشتر روبه‌رو کند.

در چین نیز نوسان قیمت در بخش فولاد اتفاق افتاده است. در این راستا، یک منبع تحلیلگر صنعت در شرق چین گفت: با توجه به اینکه احتمال افزایش قیمت فولاد در کوتاه مدت وجود دارد و موجودی انبارها کم است و معامله گران علاقه ای به ذخیره سازی ندارند، ممکن است در سال 2023 میلادی با کمبود عرضه مواجه شویم.

همچنین قیمت میلگرد داخلی چین به دلیل ضعیف بودن تقاضا ناشی از اب و هوای نامساعد ثابت باقی ماند. دمای پایین در شمال چین و بارش باران و برف در برخی از مناطق خاص از شرق و جنوب چین باعث کاهش تقاضای بازار میلگرد و کاهش ساخت و ساز شد. در این باره یک تاجر ثانویه در شانگهای گفت برخی از کارخانه های میلگرد که روی کوره های قوس الکتریکی کار میکنند تولیدات خود را به تعلیق درآوردند. ممکن است قیمت میلگرد به دلیل ضعیف بودن عرضه در بازار ثابت باقی بماند.

از آخرین وضعیت بازار چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز یکشنبه نشان می دهد: قیمت میلگرد تا این لحظه در اکثر شرکت‌هایی که اعلام قیمت کردند، ثابت بوده و در یک شرکت میزان کاهش قیمت 200 تومان گزارش شده است.

در بازار تیرآهن، قیمت کیلویی محصولات ثابت و قیمت شاخه ای از 20 تا 80 هزار تومان کاهش یافته است.

در بازار نبشی و ناودانی تا این لحظه قیمت محصولات تمام شرکت‌هایی که اعلام قیمت کرده اند، ثابت باقی مانده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors