جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 30 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

نقش مؤثر استارت آپ‌ها در استحصال مواد معدنی

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران گفت: استارت آپ‌ها نقش مؤثری در همه بخش‌های مختلف زنجیره معدن و صنایع معدنی به ویژه استحصال مواد معدنی دارند.

نقش مؤثر استارت آپ‌ها در استحصال مواد معدنی عینک فولادی فولاد

به گزارش فولادبان، مجید وفایی اظهارداشت: ایمیدرو به واسطه توسعه فعالیت‌های پژوهشی و علمی درصدد رفع چالش‌ها است و در این زمینه این سازمان با بسترسازی ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری در بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو) به دنبال رفع چالش‌ها است.

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران گفت: در این زمینه ایمیدرو با شبکه سازی و هم افزایی، حمایت از طرح‌ها مطالعاتی و ایده‌های ارزش آفرین، بومی سازی و تجاری سازی و کسب و توسعه دانش فنی اقدامات توسعه‌ای در اجرای روند‌های فناورانه در بخش فرآوری کرده است.

وفایی فرد افزود: این مرکز بستر مناسبی برای هدفگذاری و انجام فعالیت‌های توسعه‌ای در راستای ایجاد زیست بوم نوآوری و توسعه ارتقای فناوری‌ها در حوزه فرآوری مواد معدنی و اعتلا از مرکز خدمات به مرکز پژوهش و توسعه فرآوری است.

وی گفت: در این زمینه مرکز توسعه بهره وری و اقتصاد سبز در بخش فرآوری مواد معدنی، پژوهش و توسعه فناوری در تولید عناصر و مواد معدنی راهبردی، توسعه ارتباطات با دانشگاه‌ها و صنایع معدنی بزرگ و رصد فناوری را هدفگذاری کرده است.

وفایی فرد با اشاره به حمایت‌های ایمیدرو و مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی از دانش بنیان‌ها و ایده‌های ارزش آفرین، اظهارداشت: به طور حتم با اجرای آئین نامه‌های اجرایی طرح زیست بوم و هم افزایی مرکز به عنوان بازوی اجرایی بخش تحقیقات فرآوری، ایده‌ها جذب و به دنبال حمایت از نوآوران این بخش هستیم.

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران تصریح کرد: در پنج سال گذشته ۶۳۵ طرح تحقیقاتی فرآوری و ۹۳ طرح پایلوت در مرکز اجرایی شده، ضمن اینکه این مرکز درباره ساخت تجهیزات، روش‌های مختلف فرآوری و عناصر نادر خاکی مطالعاتی انجام داده است.

وی با اشاره به راهبرد جدید ایمیدرو مبنی بر توسعه عناصر راهبردی، گفت: ایمیدرو با ارائه فهرست اولویت بندی عناصر و سند راهبردی آن گام‌های اولیه در توسعه اینگونه عناصر را برداشته است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors