جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 27 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه ۲7 آذر؛ بورس پس از دو سال به کانال یک میلیون و 500 هزار واحدی رسید/ دلار دوباره گران می‌شود؟

بررسی بازارهای مالی نشان می‌دهد: دلار از روند صعودی عقبگرد کرده است.

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه ۲7 آذر؛ بورس پس از دو سال به کانال یک میلیون و 500 هزار واحدی رسید/ دلار دوباره گران می‌شود؟ عینک فولادی آینده بازار فولاد, آینده قیمت سنگ آهن

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز پس از روزهای متوالی که روند صعودی را طی می‌کرد، بالاخره متوقف شد. دلار امروز با قیمت 38 هزار و 700 تومان در بازار آغاز به کار کرد و اکنون به 38 هزار و 500 تومان کاهش یافته است. علی صالح آبادی امروز در جمع خبرنگاران در بازار وضعیت بازار ارز توضیح داد: نیازهای واقعی کشور و مردم به ارز در سامانه‌های نیما و متشکل تامین می‌شود. در سامانه نیما تاکنون ۳۲.۱ میلیارد دلار معامله انجام شده که نسبت به ۱۹.۶ درصد دوره مشابه ۶۴ درصد رشد داشته است. وی همچنین گفت: در بازار متشکل که بخش خدمات و موضوع اسکناس ارز است، ۲.۱ میلیارد دلار فروخته شده که سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار بوده و نشان از رشد ۴۵ درصدی دارد. بازار غیررسمی عمق نامشخص و محدودی دارد یا حتی در معاملات فردایی که ارزی جابجا و معامله نمی‌شود و حجم بسیار پایینی هم دارد مبنای نرخ می‌شود که غلط است. اظهارنظرهای رئیس کل بانک مرکزی نشان می‌دهد سیاست بانک مرکزی در مدیریت نرخ ارز تغییر کرده و احتمالا هفته آینده روند نزولی ارز اتفاق می‌افتد. البته بررسی‌ها حاکی از آن است که فردا قیمت ارز دوباره وارد مدار صعود شود.

امروز در بازار سرمایه هم اتفاق تازه‌ای افتاد و کانال یک میلیون و 500 هزار واحد فتح شد، این در حالی است که یک مقام ارشد اجرایی در سال 99 اعلام کرده بود شاخص بورس از یک میلیون و 500 هزار واحد کمتر نخواهد شد و طی دو سال گذشته نوسانات بازار بورس کمتر از شاخص قول داده شده بود. حالا پس از دو سال بورس دوباره به کانال یک میلیون و 500 هزار واحدی بازگشت و فارس، فولاد و فملی بیشترین تاثیر را در رشد شاخص یک ماهه اخیر داشتند.

در بازار طلا و سکه هم روند نزولی ادامه داشت؛ به این دلیل که هم اونس جهانی کاهش داشت و هم دلار در مدار نزولی قرار گرفت. همچنین اونس جهانی در پایه 1793 دلار ایستاد و طلای 18 عیار یک میلیون و 746 و سکه تمام بهار آزادی 18 میلیون و 950 هزار تومان قیمت خورد.

سری به وضعیت بازار جهانی فولاد زدیم و مشخص شد سنگ آهن 113 دلاری شده است که بیشترین نرخ طی شش ماه گذشته بود. بهای جهانی سنگ آهن ۶۲ درصد که مدت‌هاست در محدوده ۱۰۰ دلاری نوسان می کند، در بازار با بهبود وضع تقاضا و خرید با رشد قیمت مطلوبی همراه شد به گونه ای که با افزایش ۳.۴ دلاری تا ۱۱۳.۱۵ دلار در تن بالا آمد. وضعیت بازار نشان می دهد که این رشد قیمی می تواند متاثر از دو عامل باشد: اول عجله چینی ها برای بالا بردن سطح موجودی انبارهای خود. دوم بهبود حاشیه سود سنگ آهن وارداتی به این کشور. البته بزریل و استرالیا از این موضوع خشنود هستند به این دلیل که بیشترین صادرات را در این بخش دارند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors