جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 26 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ثبات نرخ ورق گرم آمریکا/ یانکی‌ها به‌دنبال رشد قیمت فولاد

تازه ترین گزارش‌ها از بازار جهانی فولادی نشان می دهد: در حالی شاخص ورق فولادی گرم آمریکا ثابت باقی ماند که ممکن است قیمت‌ این محصول در ژانویه (دی ماه ) افزایش یابد.

ثبات نرخ ورق گرم آمریکا/ یانکی‌ها به‌دنبال رشد قیمت فولاد عینک فولادی فولاد

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت ورق گرم فولاد آمریکا ثابت باقی ماند. در این راستا، بازار به طور چشم گیر پایدار است اما قیمت‌های اعلام شده از طرف شرکت « کلیوند -کلیفس» ممکن است بعد از تعطیلات رسمی افزایش یابد.

براساس اررزیابی فست‌مارکتز، شاخص قیمت ورق گرم، فوب کارخانه آمریکا 34 هزار و 25  دلار به ازای هر هاندردویت (685دلار به ازای هر تن) گزارش شد که  این نرخ نسبت به میانگین قیمت در  دوشنبه (21 آذر) بدون تغییر و میانگین محاسبه شده ماه گذشته 33.88  دلار به ازای هر هاندردویت بود.

دوره قبلی افزایش قیمت کارخانه ها توسط شرکت  «کلیوند -کلیفس» ایجاد و مورد قبول واقع شده است. به گفته بازاریان .ممکن است در 13 دسامبر (22 اذر) توسط شرکت «کلیوند-کلیفس» افزایش قیمت ثانویه ایجاد شود. شرکت «کلیوند-کلیفس» قیمت های پایه بازار فولاد خود را در کمتر از دو هفته و برای دومین بار افزایش داده ست.

در این میان، فولادسازان درحال افزایش قیمت ورق گرم و سرد فولادی روکش شده با کربن هستند. این قیمت حداقل 50 دلار به ازای هرتنک (2 هزار و50 دلا به ازای هر هاندردویت) اعلام شده است. حداقل قیمت پایه «کلیوند -کلیفس» برای ورق گرم فولادی 750 دلار در هر تن خالص مشخص شده است. این افزایش قیمت اضافی در جهت پاسخ  افزایش قیمت در ماه نوامبر(ابان)، بازخورد بازار و همچنین بهبود پویایی در بازار های مواد خام است.

اررزیابی فست‌مارکتز نشان می دهد: شاخص قیمت  قراضه آهن بوشلینگ قیمت خرید مصرف کننده و تحویل به کارخانه «میدوست» 389 هزار و 61 دلار به ازای هر  تن ناخالص گزارش شد که  این نرخ نسبت به میانگین قیمت در دوشنبه (21 اذر) 8.31 درصد افزایش یافت.میانگین محاسبه شده ماه نوامبر 359 هزار و 72 دلار به ازای هر تن ناخالص  بود.

همچنین شاخص ورق گرم فولادی فوب کارخانه آمریکا 34 هزار و 25 دلار به ازای هر هاندردویت (685 دلار به ازای هر تن) گزارش شد که  این نرخ نسبت به میانگین قیمت در 9 دسامبر (18 اذر) 0.29 درصد افزایش یافت.

علاوه بر این، قیمت ورق فولادی ضد زنگ در آمریکا در ماه دسامبر با افزایش قیمت همراه با هزینه های اضافی فرایند ترکیب و  فرایند آلیاژ مواجه بوده است.

براساس اررزیابی  ماهانه فست‌مارکتز، شاخص ورق سرد فولادی ضد زنگ 304  فوب کارخانه آمریکا 200 دلار به ازای هر هاندردویت (4 هزار دلار به ازای هر تنک) گزارش شد که  این نرخ نسبت به میانگین قیمت در 12 دسامبر (21اذر) 3.09 درصد افزایش یافت.

همچنین شاخص قیمت ورق سرد فولادی ضد زنگ 304L فوب کارخانه آمریکا 204 دلار به ازای هر هاندردویت گزارش شده که  این نرخ نسبت به میانگین قیمت در 10 دسامبر 3.26 درصد افزایش و در مقایسه با 10 اکتبر 1.42 درصد کاهش بافته است.

در این میان، برخی فعالان بازار گفتند تقاضا برای ماه دسامبر ثابت یا درحال بهبود بوده است. این رشد در مقایسه یا ماه های گذشته به کندی پیش می رود. همچنین منابع به فست مارکتز گفتند تولید کنندگان اروپایی از تخفیف دادن در سه ماه اول سال خوددار کردند.

براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت ورق گرم فولادی داخلی EXW، امریکای شمالی 635 هزار و 71 یورو (669 هزار و  66 دلار)، که نسبت به 12 دسامبر (21 آذر) 2 هزارو 78 یورو به ازای هر تن افزایش یافت.

معاملات برای حجم محدود ورق گرم فولاد بین 630 تا 440 دلار به ازای هر تن شنیده شد. در این میان، داد و ستد به صورت نقدی محدود باقی ماند و معامله گران در حال ارزیابی شرایط هستند. یک منبع تجاری آلمانی به فست مارکتز گفت: هنوز هیچ چشم اندازی در مورد پایداری این روند وجود ندارد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors