جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 26 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن شنبه 26 آذر؛ فولاد بورس را قرمز کرد/ دلار همچنان در حال پرواز

بررسی بازارهای مالی نشان می‌دهد دلار همچنان سوار بر اسب گرانی است.

تحلیل روزانه بازار آهن شنبه 26 آذر؛ فولاد بورس را قرمز کرد/ دلار همچنان در حال پرواز عینک فولادی قیمت آهن قراضه فولاد

به گزارش خبرنگار فولادبان، بورس امروز با شاخص یک میلیون و 469 هزار واحد به کار خود پایان داد که کاهش اندکی نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته داشت. فولاد، شپنا، کگل و فملی نمادهایی بودند که ریزش بازار سرمایه تاثیر مستقیم داشتند. در مقابل، بازار دلار همچنان می‌تازد و اکنون با نرخ 39 هزار تومان در بازار معامله می‌شود. نکته ای که وجود دارد، هنوز بودجه به مجلس نرفته و مشخص نیست نرخ محاسباتی برای دولت یا همان ETS چه نرخی تعیین شده است. در هیمن حال، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی امروز اعلام کرد  است: نرخ تورم تا پایان سال به کمتر از 30 درصد می‌رسد که این موضوع خیلی از نظر کارشناسان قابل قبول نیست.

از سوی دیگر، طلای 18 عیار امروز یک میلیون و 750 هزار تومان و سکه با قیمت 19 میلیون و 100 هزار تومان در بازار معامله شد و این قیمت‌ها در حالی رشد پیدا کرد که اونس جهانی نسبت به روز گذشته، افت اندکی داشته و بر پایه 1793 دلار ایستاد.

در ادامه سری به بازار ساخت و ساز مسکن زدیم. در این راستا، رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی اعلام کرده که سرمای هوا پیشرفت پروژه‌ها را کند کرده است. وضعیت بازار فولاد نیز همچنان در رکود و تورم وجود دارد. عملکرد بخش فولاد از 26 ماه گذشته تاکنون نشان می‌دهد شیب ملایم رشد وجود داشته و افزایش قیمت اتفاق افتاده است.

علاوه بر این، وضعیت بازارهای مالی جهان نیز نشان می‌دهد نفت دوباره گران شده و به 80 دلار نزدیک شده است. در بازار ترکیه خرید قراضه نسبت به گذشته آسان‌تر شده است اما صادرکنندگان قراضه اعلام کرده‌اند که شرایط مطلوبی برای حمل و نقل ندارند و شاید در این بخش افزایش قیمت را اعمال کنند. همچنین استرالیا صادرات سنگ آهن خود را با تثبیت قیمتی که اتفاق افتاده از سر گرفته است.

آمارهای گمرک هند نشان می‌دهد با حذف عوارض صادراتی بخش فولاد هند، نفوذ صادراتی این کشور افزایش یافته است. از سوی دیگر، چین اعلام کرده در پروژه های فولادی ایران سرمایه گذاری خواهد کرد اما باید توجه داشت که چین یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادرکنندگان فولاد در جهان است و این سرمایه گذاری تا کجا خلاصه می‌شود که رقیبی برای خود نشود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors