تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه 23 آذر؛ نوسان ارزی معاون ارزی بانک مرکزی را برکنار کرد/ سودده ترین بازار نقد شونده ایران چیست؟

بررسی‌ بازارهای مالی نشان می‌دهد بازار ارز و طلا در ایران همچنان رشد دارد و همین موضوع باعث برکنار معاون ارزی بانک مرکزی ایران شد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امرو چهارشنبه بر همان پایه 38 هزار تومان ایستاد و صبح امروز با قیمت 38 هزار و 450 تومان عرضه شد اما اکنون این نرخ با افزایش 150 تومانی به 38 هزار و 600 تومان رسید، این در حالی است که امروز خانی معاون ارزی بانک مرکزی برکنار شد. شواهد نشان می‌دهد تا فردا نرخ ارز در بازار افزایشی است.  همچنین قیمت سکه 18 میلیون و 800 هزار تومان قیمت خورد و طلای 18 عیار نیز با نرخ یک میلیون و 700 هزار تومان در هر گرم عرضه می‌شود. این قیمت‌ها نسبت به روز گذشته روند رشد را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر،  بورس تهران در آخرین روز کاری این هفته کار خود را در کانال یک میلیون و 473 هزار واحدی پایان داد. امروز هم فولاد مانند روز گذشته دومین نماد تاثیر گذار در رشد شاخص بود. در بازار جهانی نیز رشد قیمت نفت دومین روز متوالی خود را طی کرد و نفت برنت 81 دلار قیمت خورد.

در ادامه وضعیت بازار فولاد در کشورهای همسایه در نگارش پیش رو مورد بررسی قرار گرفته است. ثبات در بازار میلگرد ترکیه باعث شده که آرامش نسبی بر بازار قراضه وارداتی این کشور حاکم باشد. پس از آنکه قیمت میلگرد در آسیا با رشد قیمت همراه شد، تجار ترکیه ای امیدوارند تا بتوانند سفارش های خرید قراضه بیشتری را ثبت کنند، در مجموع به نظر می رسد دورنمای نرخ این محصول نوردی دست کم در ماه پیش رو آنچنان مثبت نبوده تا نتواند خیال خریداران قراضه را تا حدی راحت کند.

علاوه بر این، بازار داخلی میلگرد ترکیه در روزهای اخیر کاهش 10 تا 15 دلاری را تجربه کرده و 670 دلار در تن درب کارخانه به فروش می رسد. فعالان بازار می گویند که با این حدود قیمت میلگرد سطح قابل معامله قراضه مبدا آمریکا نباید بالا تر از 385 دلار و از مبد اروپا 380 دلار در تن باشد. با این تفاسیر بهای قراضه سنگین وارداتی ترکیه در بازار روز 387 دلار سی اف آر گزارش شده که تغییر قیمتی نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *