جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 17 آبان 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تخصیص یارانه سود تسهیلات سرمایه در گردش به تولیدکنندگان

یک عضو هیات مدیره صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: یارانه سود تسهیلات سرمایه در گردش یا سرمایه ثابت به متقاضیان مشمول پرداخت می‌شود.

به گزارش فولادبان، محسن سراج زاده با اشاره ‏به ماده 37 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و آئین نامه اجرایی آن، افزود: بر اساس این قانون به دولت اجازه داده می‏‌شود برای فرآوری مواد خام و تبدیل به کالا‌های با ارزش افزوده بالا، از انواع مشوق‏‌های لازم استفاده کند.

وی اضافه کرد:  براساس این قانون، با انعقاد قرارداد عاملیت با بانک صنعت و معدن، یارانه سود تسهیلات سرمایه در گردش یا سرمایه ثابت (در قالب وجوه اداره شده) در چارچوب طرح «کمک به نوسازی و تکمیل زنجیره ارزش در راستای جلوگیری از خام فروشی» به متقاضیان مشمول پرداخت کند.

سراج زاده گفت: همه مواد اولیه خامی که فرآوری شده و در زنجیره ارزش منجر به ایجاد ارزش افزوده بالاتر شوند، مشمول این حمایت هستند.

عضو هیات مدیره صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تصریح کرد: متقاضیان مشمول شامل اشخاص حقیقی و حقوقی از بخش‌های خصوصی و تعاونی (با اولویت اشخاص حقوقی) هستند که دارای اولویت در موافقت‌نامه بوده و از طرف مجری طرح (وزارت صنعت، معدن و تجارت) به بانک جهت دریافت تسهیلات سرمایه در گردش یا سرمایه ثابت از محل منابع داخلی بانک معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به شرایط متقاضیان طرح، تاکید کرد: معرفی‌شدگان باید واجد شرایط بانک تشخیص داده شوند، همچنین تسهیلات پرداختی نیز با احتساب 9 درصد یارانه سود، برای کل دوره قرارداد بانک با متقاضی محاسبه و لحاظ می‌شود.

وی اضافه‌کرد: پرداخت یارانه سود تسهیلات به متقاضیانی تعلق می‌گیرد که اقساط خود را در سررسید پرداخت کرده و آمار تولید و تحقق اهداف پروژه‌ها و زیرپروژه‌های خود را ارائه دهند. به این ترتیب یارانه سود پس از تایید مجری طرح توسط بانک عامل به حساب متقاضی در موعد مقرر منظور می‌شود.

سراج زاده گفت:  در خصوص تسهیلات دریافتی از منابع داخلی بانک برای سرمایه در گردش، یارانه سود تسهیلات در پایان اقساط (یک سال) و درباره تسهیلات دریافتی از منابع داخلی بانک برای سرمایه ثابت، یارانه سود تسهیلات هر 6 ماه یکبار به حساب متقاضی در بانکی که تسهیلات اخذ کرده است، تخصیص و اعمال می‌شود.

وی  افزود: واحد‌های صنعتی مشمول این طرح می‌توانند نسبت به ارسال درخواست کتبی به صندوق و یا ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان اقدام کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors