جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 05 آبان 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

واردات سنگ آهن چین نسبت به سال گذشته 4.3 درصد افزایش یافت

بر اساس داده های ارائه شده توسط اداره کل گمرک چین در روز دوشنبه 24 اکتبر (2 آبان)، واردات سنگ آهن در ماه سپتامبر 99.71 میلیون تن بود که نسبت به آگوست 2022، 3.6 درصد و نسبت به سپتامبر 2021، 4.3 درصد افزایش یافت.

به گزارش فولادبان یک کارشناس صنعت در پکن گفت میزان بهره‌برداری کارخانجات ذوب آهن چین در ماه سپتامبر پیش از زمان اوج تقاضا برای صنعت ساخت و ساز افزایش یافت.

به گزارش فست‌مارکتز، بر اساس ارزیابی فست‌مارکتز، شاخص قیمت سنگ آهن62%، cfr چینگ‌دائو در ماه سپتامبر، 120.16 دلار به ازای هر تن بود که نسبت به ماه آگوست افزایش یافت. شاخص قیمت این محصول در ماه آگوست 105.20 دلار به ازای هر تن بود.

شنیتزر استیل (Schnitzer Steel) در سه ماهه نخست سال 2023، کاهش 15 درصدی فروش مقادیر  سنگ آهن را  نسبت به سال 2022 پیش‌بینی می‌کند. همچنین این شرکت اظهار می‌کند در همین بازه زمانی  قیمت سنگ آهن به ازای هر تن 15 دلار افت خواهد داشت.

بر اساس آخرین گزارشات فولادسازان و بازیافت‌کنندگان، مقادیر فروش آهن در سه ماهه آخر سال 2022، 1.27 میلیون بود که به نسبت سه ماهه سوم سال کاهش یافت. این محصول در سه ماهه سوم، 1.13 میلیون فروش داشت. این درحالی است که قیمت آهن افت قابل توجهی را تجربه کرد. قیمت آهن از 541 دلار به ازای هر تن در سه ماهه سوم به 387 دلار به ازای هر تن در سه ماهه آخر سال کاهش یافت.

ترس از رکود اقتصادی، رشد ضعیف اقتصادی در بازار جهانی، قرنطینه کووید19 در چین، ارزش بالای دلار آمریکا، جنگ روسیه در اکراین و  تخلیه ذخایر فولاد بر قیمت ها در ابعاد اقتصاد کلان تاثیرات منفی برجای می‌گذارد.

در حالی که در دسترس بودن گنجایش کوره قوس الکتریکی در آمریکا و خارج از آمریکا، باعث رونق دراز مدت برای تقاضای محصولات بازیافتی می‌شود.

مقدار پیش‌بینی شده 10 میلیون تنی برای افزایش ذخیره کوره قوس الکتریکی قرار است تا سال 2024 در دسترس قرار گیرد. درحالی‌که هدف چین، استفاده 30 درصد قراضه معادل 320 میلیون تن  را در فولادسازی تا سال 2025 و بیش از 50 درصد در آینده دارد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors