جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 25 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن 25 مهر 1401

بررسی بازار آهن امروز، 25 شهریور ۱۴۰۱ نشان می‌دهد قیمت‌ها بعد از اندکی نوسانات کاهشی متوقف شده است.

تحلیل روزانه بازار آهن 25 مهر 1401 عینک فولادی آینده قیمت سنگ آهن, اخبار فولاد مبارکه, نوسان نرخ ارز

به گزارش فولادبان بررسی بازار آهن امروز، بیست و پنجم مهر1401 نشان می‌دهد، امروز نرخ دلار با 200 تومان کاهش به کانال 32 هزار تومان وارد شد و به 32 هزار 800 تومان رسید و اکثر قیمت‌ها در بازار آهن متوقف شد.

با این حال بررسی روند مذاکرات نشان می‌دهد جوزف بورل که پیش تر در اواخر تابستان برای به نتیجه رسیدن مذاکرات چانه زنی می‌‎کرد با التهابات داخلی ایران ادعاها و اظهارات مداخله‌جویانه و تکراری خود را مطرحی کرد، او درباره حوادث اخیر از بسته تحریمی جدید علیه ایران خبر داد که در دست بررسی وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا قرار دارد.

در همین حین نیز روزنامه ایران نوشت، آمریکا می خواهد آشوبهای خیابانی را به عنوان حربه‌ای در مذاکرات استفاده کند، که با توجه به موضع گیری‌های جدید اتحادیه اروپا و مقام‌های آمریکایی این امر خیلی دور به نظر نمی‌رسد.

از سوی دیگر اما کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به مفید بودن مذاکرات بین ایران و عربستان بیان کرد: خوش‌بینیم که در نتیجه گفت‌وگوها و تماس‌ها به‌زودی شاهد آزادی پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی باشیم.

همچنین ایشان ادامه داد که تحریم‌های اخیر کانادا، تحریم‌های بی‌ارزشی است، بویژه تحریم‌هایی که علیه نیروی سپاه اعمال کرده است. این اقدامات ناشی از رفتارهای سیاسی و غیرسازنده این کشور علیه ایران است.

کنعانی گفت: اگر اروپایی‌ها مبادرت به اعمال تحریم‌های جدید کنند، این اقدام آنها غیرسازنده و غیرمنطقی خواهد بود و طبیعتا ایران نسبت به رفتارهای غیرسازنده واکنش متناسب خواهد داشت، ایران معطل توافق نخواهد ماند و روابط و سیاست های خودش را با تمام شرکا دنبال خواهد کرد.

همانطور که پیش بینی شده بود طرفین مذاکرات با اعمال فشار حد اکثری سعی بر قانع کردن یکدیگر دارند، ایران با مذاکرات منطقه و بی اهمیت نشان دادن تحریم‌های غربی و آمریکا با تبیین تحریم‌های جدید به یکدیگر فشار می‌آورند.

در بازار‌های جهانی خبر‌ها از توقف روند نزولی مذاکرات حکایت دارد و در برخی بخش‌ها رشد قیمت تا نزدیکی 8 درصد رسید، اما اوضاع بازار سنگ آهن وارداتی چین چندان تعریفی ندارد و در قیمت 95 دلار 20 سنت می‌لغزد.

از طرفی دیگر امروز درحالی که معاملات بورس کالا تاخیر آغاز شد اما بیش از 105 هزار تن شمش بلوم با تقاضای 214 هزار و 970 تنی این محصول، مورد معامله قرار گرفت.

در هر صورت امروز در بازار آهن شاهد توقف قیمت در اکثر بخش‌ها هستیم با این حال برخی خبر‌ها از کف بازار از شلوغی و خرید و فروش نسبتا مناسب حکایت دارد، اما فعلا فروشنده با وجود خبر‌ها پراکنده درباره مذاکرات و نوسان نرخ ارز توانایی پیش بینی از روند آینده را ندارد.

از بازار آهن چه خبر؟

امروز قیمت میلگرد در یک شرکت تا حدود 200 تومان افت کرد و مابقی فروشندگان ثبات قیمت داشتند، اما در این بخش شاهد کاهش فروش نیز هستیم.

قیمت نبشی و ناودانی در تمام شرکت‌ها بدون تغییر اعلام شد.

شرکت ظفربناب در بازار تیرآهن ثبات قیمت دارد، در شرکت ذوب آهن شاهد نوسانات کاهشی و پراکنده برخی‌ قیمت‌ها هستیم.

در بازار پروفیل شرکت آدنیس صنعت شمال 600 تومان کاهش قیمت داشت، اما مابقی شرکت‌ها با ثبات اعلام قیمت کردند، نرخ پروفیل 2 محصول مبارکه از 22 هزار 400 تا 22 هزار 800 تومان به فروش می‌رسد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors