جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 24 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بازار آهن و فولاد «هیجانی» شده است/ پیش بینی بازار آهن و فولاد در هفته آینده

یک فعال صنفی بازار آهن و فولاد اعلام کرد: قیمت انواع کالاها و محصولات فولادی دربازار آهن و فولاد در هفته اخیر با روند افزایشی همراه بود.

محمد اصفهانی در گفتگو با فولادبان درباره شرایط قیمتی بازار آهن و فولاد اظهارداشت: در هفته اخیر شاهد افزایش 50 تا 100 تومانی قیمت میلگرد به صورت خزنده بودیم، ضمن اینکه قیمت‌ها در بازار پروفیل نیز به طور متوسط حدود 800 تومان افزایش داشت.

وی، التهابات موجود در بازار را  ناشی از بی نتیجه ماندن موقتی برجام ذکر کرد و گفت: سیگنال‌های منفی برجامی، جو هیجانی بازار و  افزایش قیمت دلار موجب افزایش قیمت محصولات فولادی در بازار شد، زیرا مولفه های اصلی بازار، یعنی قیمت جهانی فولاد و نرخ دلار حواله نیمایی در هفته گذشته تغییر جدی نداشت.

پیش بینی بازار آهن و فولاد در هفته آتی

این فعال بازارآهن و فولاد پیش بینی بازار  آهن و فولاد داخلی در هفته آینده را  احتمالا افزایشی عنوان کرد و افزود: قیمت محصولات فولادی در هفته آینده به نرخ ارز و ادامه هیجانات بازار ناشی از قیمت دلار بستگی دارد. با توجه به احتساب ضریب به علاوه منفی سه درصد برای محصولات فولادی و انجام معاملات مقاطع طویل در بورس کالا، پیش بینی می شود قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی همراه با افزایش باشد.

اصفهانی، کاهش قیمت محصولات را منوط به شرایط سیاسی جامعه و کشور دانست و تصریح کرد: اتخاذ هر گونه تصمیم سیاسی در کشور موجب افت قیمت محصولات فولادی و کاهش هیجانات بازار ناشی از قیمت دلار خواهد شد.

وی، بازار محصولات فولادی و آهن را در درازمدت، رکودی پیش بینی کرد و گفت: بازارهای جهانی و چین تا پایان سال 2022 طبق پیش بینی کارشناسان رکودی و کاهشی است، ضمن اینکه با افزایش نرخ بهره فدرال رزرو امریکا و تاثیر مستقیم آن بر کامودیتی ها ، فشار قیمتی بیشتری بر کامودیتی ها وارد خواهد شد و نرخ آنها را کاهش خواهد داد. در نهایت با توجه به شرایط موجود نمی توان چشم انداز مثبتی برای بازار فولاد تا پایان سال میلادی متصور شد.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors