نمایندگان برای جلوگیری از گرانی شمش بلوم دست به کار شدند

ماجرای تذکر مصطفی طاهری به همراه ۵۳ نفر از نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره ضرورت بازنگری در دستورالعمل جدید وزارت صمت و سازمان بورس کالا در خصوص شمش فولادی چیست؟

به گزارش فولادبان، اخیرا مصطفی طاهری به همراه ۵۳ نفر از نمایندگان در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت، بر ضرورت بازنگری در دستورالعمل جدید وزارت صمت و سازمان بورس کالا در خصوص شمش فولادی تاکید کرده‌اند.

در متن این تذکر می خواییم: «براساس دستورالعمل جدبد وزارت صمت و سازمان بورس کالا، کشف قیمت شمش فولادی به دلیل نزول قیمت‌ها از قیمت‌های جهانی و خلیج فارس جدا شده و باز هم ماجرای دی ماه سال 1400 برای بالا رفتن قیمت شمش فولاد و مشتقات آن مجددا از سر گرفته خواهد شد.»

در ادامه هیات رئیسه مجلس در نامه‌ای خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت نوسته است: «در اجرای ماده 206 آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی متن تذکر کتبی نمایندگان برای صدور دستور و پیگیری و اقدام لازم ارسال می‌گردد. مستدعی است نتیجه اقدامات به نمایندگان محترم تذکر دهنده منعکس شود.»

حال اما در گزارشی که امیر صباغ، مدیریت اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو در فضای مجازی در همین خصوص منتشر کرده، آمده است: به‌دلیل شتاب بالای کاهش قیمت جهانی فولاد ناشی از دامپینگ قیمت‌ها توسط روسیه و ضعف تقاضا درچین، بورس کالا فیلترینگ سقف قیمت فوب ایران را طی هفته های اخیر اعمال نکرده و به بازار داخلی فرصت بیشتری برای تعادل و همراستایی با قیمت‌های جهانی داده که البته اقدام صحیحی در جهت تداوم تولید و اشتغال و فرصت به تخلیه انبارهای واحدهای خریدار فولاد است. (کاهش زیان)

در ادامه این گزارش آمده است که با توجه به مازاد عرضه داخلی فولاد، انتظار می رود بازار به زودی و با اندکی تاخیر به نقطه تعادل قیمت داخلی و صادراتی برگردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *