جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 06 مرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

جدال دولتی‌ها بلاتکلیفی مردم را به دنبال دارد/چرا وزارت صمت نظر دولت را اجرا نمی‌کند؟

رییس خانه صنعت و معدن ایران می‌گوید: ابتدا طرحی مبنی بر حمایت از بورس کالا به تصویب رسید اما به دنبال واکنش فعالان بازار نسبت به عملیاتی شدن این طرح، مخالفت کردند.

عبدالوهاب سهل‌آبادی، رییس خانه صنعت و معدن ایران در گفت و گو با فولادبان با اشاره به حمایت وزارت صمت با طرح «تنظیم بازار کالاهای مشمول عرضه در بورس های کالایی»، با وجود مخالفت دولت با این طرح گفت: وزارت صمت می‌خواهد این طرح انجام شود و از سوی دیگر هئیت وزیران با آن مخالفت می‌کنند، مثل طرح واردات خودرو که تصویب شد اما اجرا نشد؛ می‌توان گفت مسائل این چنینی در نهایت نه تنها به پیشبرد فعالیت‌ها کمک نمی‌کند؛ بلکه باعث ایجاد اختلال نیز می‌شود.

وی با اشاره به انتقاد فعالان بازار به این طرح ادامه داد: دراین میان تکلیف مردم مشخص نیست، ابتدا طرحی مبنی بر حمایت از بورس کالا به تصویب رسید اما به دنبال  واکنش فعالان بازار نسبت به عملیاتی شدن این طرح، مخالفت کردند.

رییس خانه صنعت و معدن ایران همچنین توضیح داد: دخالت‌های مستقیم دولت چه در تنظیم بازار و چه در کنترل واردات و صادرات، گاهی موجب زیان قابل توجهی به فعالان بازار می‌شود. همچنین طرح‌های این‌چنینی شرایط را برای برخی سودجویان فراهم می‌کند همانطور که در وارادات خودرو با امضای طلایی مواجه بودیم.

سهل آبادی تصریح کرد: چندی پیش در زمینه واردات دام و طیور نیز، تولیدگان دچار مشکل شدند؛ چراکه کالا با ارز تدریجی وارد و با افزایش قیمت زیادی به تولیدکنندگان فروخته می‌شد که این نیز در نهایت به بسیاری از تولیدی‌ها آسیب وارد کرد.

وی مشکل اصلی تولیدکنندگان را ورود و دخالت دولت در روند بازار دانست و تصریح کرد: به طور کلی دولت نباید در بورس دخالتی کند و بازار باید با توجه به شرایط، حرکت خود را مشخص کند؛ در شرایط فعلی یکی از مشکلات اصلی تولیدکنندگان، دخالت‌ها  بی‌جا دولت در روند بازار است؛ حتی در مورد صادرات هم گاهی قراردادهایی با دفاتر بین‌المللی منعقد می‌شود اما به علت کمبود بار داخلی، صادرات مختل می‌شود؛ حالا باید بررسی کرد که ضرر واردشده به تولیدکنندگان در پی فسخ این قرارداد‌ها تا چه حد است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors