انگلستان با تمدید تعرفه‌های واردات فولاد، تعهدات سازمان تجارت جهانی را زیر پا می‌گذارد

صنعت فولاد بریتانیا در دهه‌های اخیر به شدت تحلیل رفته است، زیرا شرکت فولاد دولتی سابق بریتانیا در مواجهه با رقابت بین‌المللی برای بقا تلاش می‌کند. در میان تولیدکنندگان باقیمانده کشور تاتا استیل متعلق به هند است.

دولت انگلیس اعلام کرد که تعرفه‌های فولاد را برای دو سال دیگر تمدید کرده است تا از صنعت بیمار خود محافظت کند و این امر نقض تعهدات سازمان تجارت جهانی است.

به گزارش فولادبان، آن ماری ترولیان، وزیر بازرگانی، برای این تصمیم به اختلال جهانی در بازارهای انرژی و زنجیره تأمین اشاره کرد.

ترولیان به پارلمان گفت: «صنعت فولاد، یک صنعت استراتژیک است و برای بریتانیا از اهمیت بالایی برخوردار است، به‌ویژه با توجه به نامشخص بودن شرایط سیاسی و اقتصادی که در حال حاضر همه ما در حال ترسیم آن هستیم».

بخش انرژی بر فولاد در بریتانیا که قبلاً از واردات ارزان چینی رنج می‌برد، اکنون با افزایش قیمت سوخت با هزینه‌های تولید سرسام‌آور مواجه است.

تعرفه‌های برخی از محصولات فولادی که بر کشورهای توسعه‌یافته و چین تحمیل‌شده بود، اکنون تا ژوئن 2024 تمدیدشده است.

ترولیان به قانون‌گذاران گفت: حفظ این حمایت‌ها به نفع اقتصادی بریتانیا است.

پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، این کشور تا اواسط سال 2024 سهمیه‌ها و تعرفه‌ها را بر 10 محصول فولادی لغو کرد.

ترولیان گفت که بریتانیا اکنون تصمیم گرفته است تا حمایت‌های موقت را برای پنج دسته دیگر برای «دو سال دیگر» تمدید کند.

وی افزود: «من به این نتیجه رسیده‌ام که اگر در حال حاضر حمایت‌های پنج دسته اضافی برداشته شود، صدمات جدی یا خطر آسیب جدی متوجه تولیدکنندگان فولاد بریتانیا خواهد شد.»

تصمیم انگلستان، دولت این کشور را در مسیر برخورد با سازمان تجارت جهانی قرار می‌دهد.

ترولیان اذعان کرد: «تصمیم برای تمدید این بسته حمایت در پنج دسته محصول از تعهدات حقوقی بین‌المللی ما تحت توافقنامه WTO مربوطه خارج می‌شود.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلستان نیز روز یکشنبه گفته بود که دولت باید برای حمایت از تولید فولاد، انتخاب‌های سختی داشته باشد.

صنعت فولاد بریتانیا در دهه‌های اخیر به شدت تحلیل رفته است، زیرا شرکت فولاد دولتی سابق بریتانیا در مواجهه با رقابت بین‌المللی برای بقا تلاش می‌کند. در میان تولیدکنندگان باقیمانده کشور تاتا استیل متعلق به هند است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *