جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 12 خرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش تولید فولاد چین در ماه مه مازاد عرضه را تشدید می‌کند

بر اساس داده‌های انجمن آهن و فولاد چین CISA در تاریخ 26 مه، تولید روزانه آهن خام چین طی 1 تا 20 مه برای اولین بار از ماه مه 2021 رشد سالانه داشته است در حالی که تولید روزانه فولاد خام نیز به بالاترین سطح خود از ژوئن 2021 رسیده است.

افزایش تولید فولاد چین در ماه مه مازاد عرضه را تشدید می‌کند اخبار

منابع صنعتی گفتند، افزایش تولید فولاد همچنان بر قیمت‌ها تا ژوئن تأثیر می‌گذارد و وضعیت مازاد عرضه را بدتر می‌کند، زیرا تقاضای داخلی فولاد به دلیل اختلالات ناشی از همه‌گیری کرونا پایین است.

بر اساس گزارش CISA، تولید روزانه آهن خام و فولاد خام چین به 2.618 میلیون تن و 3.155 میلیون تن رسید که به ترتیب 2.3 و 2 درصد نسبت به سطح متوسط ماه آوریل بیشتر است.

تولید آهن خام چین در 20 روز اول ماه مه 3.9 درصد بیشتر از سال قبل بود. و در حالی که تولید فولاد خام هنوز 1.7 درصد کمتر از سال گذشته بود، اما نسبت به کاهش 5.2 درصدی در آوریل، بهبود یافته است.

از 20 مه، موجودی فولاد تمام‌شده در کارخانه‌های فولاد و بازارهای نقدی تحت نظارت CISA به 32.06 میلیون تن افزایش یافت که 20.1 درصد بیشتر از مدت مشابه سال 2021 بود.

منابع مطلع گفتند که افزایش موجودی فولاد نشان می‌دهد که تقاضای فولاد در هر دو بخش ساخت‌وساز و تولید به دلیل شیوع ویروس کرونا، به کندی بهبود می‌یابد.

اینکه آیا روند بهبود تقاضا در ژوئن افزایش می‌یابد یا خیر، همچنان یک سؤال باقی می‌ماند، زیرا محدودیت‌ها در توسعه‌یافته‌ترین مناطق چین مانند پکن، تیانجین و شانگهای ادامه دارد.

با ادامه مازاد عرضه، قیمت فولاد چین برای مدتی تحت فشار باقی مانده است.

داده‌های S&P Global Commodity Insights نشان داد که قیمت میلگرد داخلی چین 8 درصد یا 412 یوان در هر تن (61 دلار در هر تن) از ابتدای ماه مه کاهش یافته و به 4820 یوان در هر تن در 25 مه رسید.

فعالان بازار گفتند که برخی از فولادسازان کوره قوس الکتریکی از اواسط و اواخر ماه مه شروع به کاهش تولید کردند زیرا با ضرر مواجه شدند، اما اکثر فولادسازانی که از شیوه کوره بلند و مبدل استفاده می‌کردند، تولید را ثابت نگه داشتند.

یک منبع گفت: زیان در کارخانه‌های فولادی کوره بلند به طور کلی برای کاهش تولید بسیار ناچیز باقی مانده است، و برخی از آنها هنوز به طور جزئی سودآور هستند.

این منبع گفت، در همین حال، ممکن است تقاضای فولاد در ماه ژوئن شاهد بازگشت قوی نباشد زیرا اختلالات کرونا همچنان باقی است. درنهایت، من فکر می‌کنم کارخانه‌ها باید تولید خود را کاهش دهند تا از افزایش تلفات جلوگیری کنند.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors