باران شدید تقاضای فولاد در جنوب چین را تحت تأثیر قرار داد

حمل و نقل و توزیع زغال‌سنگ چین گفت که بارندگی زیاد احتمالا تولید برق آبی را افزایش می‌دهد و به تقاضای زغال سنگ برای تولید برق حرارتی آسیب می‌رساند.

کارشناسان فلزات معتقدند که باران و سیل در جنوب چین باعث می‌شود تا تقاضای میلگرد و زغال سنگ تحت تأثیر قرار گیرد.

به گزارش فولادبان، باران سیل آسا و جاری شدن سیل در بخش‌هایی از جنوب چین می‌تواند بر تقاضای فولاد و زغال سنگ تأثیر بگذارد و مانع رشد محصولات زراعی از جمله برنج شود.

بر اساس گزارش مرکز ملی هواشناسی چین، مناطقی که در جنوب رودخانه یانگ‌تسه قرار دارند از جمله گویژو، سیچوان و یوننان طی 10 روز آینده شاهد بارندگی‌های مکرر خواهند بود. این مرکز گفت که بیشتر این مناطق تحت تاثیر باران‌های شدید قرار گرفته‌اند و باید نسبت به اثرات ثانویه مانند رانش گل و لای، هوشیار باشند.

شبکه تلویزیونی سی سی تی وی روز جمعه گزارش داد که هفته گذشته سیل در شهرستان کیوبئی یوننان چهار نفر را کشت و چندین نفر ناپدید شدند. یوننان قطب اصلی تولید آلومینیوم است که 11 درصد از ظرفیت چین را به خود اختصاص داده است.

محقق بازار فلزات شانگهای در یادداشتی در روز سه‌شنبه گفت: آب و هوا بر فعالیت‌های ساخت و ساز پایین دست تأثیر گذاشته و احتمالاً تقاضا برای میلگرد فولادی را پیش از تعطیلات مهم اواخر این هفته کاهش می‌دهد.

مرکز هواشناسی چین نیز این تأثیر را بر تولید کشاورزی نشان داد. بارش در برخی از مناطق جنوبی چین ممکن است 30 تا 70 درصد بیشتر از حد معمول باشد. این مرکز گفت که تداوم بارندگی برای رشد قوی محصولات برنج نامطلوب است و رطوبت بالا می‌تواند خطرات آفات و بیماری‌ها را افزایش دهد.

حمل و نقل و توزیع زغال‌سنگ چین گفت که بارندگی زیاد احتمالا تولید برق آبی را افزایش می‌دهد و به تقاضای زغال سنگ برای تولید برق حرارتی آسیب می‌رساند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *