جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 02 خرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سقوط آزاد بورس اوراق بهادار/ شاخص کل از 1.6 میلیون واحدی دور شد

شاخص کل بازار سرمایه با افت امروز خود باز هم از 1.6 میلیون واحدی دورتر شد.

به گزارش فولادبان، بازار سرمایه همزمان با انتشار گزارش بسیاری از شرکت‌ها رو به افت رفت و فشار عرضه‌ها در بازار بیشتر از قبل شد. بورس اوراق بهادار تهران در حال حاضر با ابهامات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و سهم‌های بزرگ این بازار از جمله سهام شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی و همچنین، فلزات اساسی درگیر این ابهامات هستند. علاوه بر این، افت قیمت دلار هم مزید بر علت شد تا فشار فروش به طور کلی در بازار زیادتر شود.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با 25 هزار و 8 واحد افت همراه بود و در نقطه یک میلیون و 557 هزار و 213 واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز بر خلاف روزهای گذشته، امروز ریزش شدیدی را پشت سر گذاشت؛ به نحوی که 8 هزار و 732 واحد نسبت به روز قبل پایین‌تر آمد و به 432 هزار و 772 واحد رسید. شاخص فلزات اساسی هم مانند شاخص کل حرکت کرد و با کاهش 11 هزار و 688 واحدی، رقم یک میلیون و 169 هزار و 768 واحدی را نشان داد.

نمادهای «شستا»، «خساپا»، «خودرو»، «خگستر»، «شپنا»، «کدما» و «آسیاتک» بیشترین تراکنش را در طول معاملات امروز به خود اختصاص دادند. نمادهای «کچاد»، «شستا»، «کگل»، «فولاد»، «پارسان»، «شتران» و «خودرو» نیز بیشترین تأثیر را در شاخص داشتند.

امروز، همه نمادهای فولادی بدون استثنا در سهام خود افت قیمت داشتند و در این میان، «ذوب»، «فسازان» و «کویر» بیشترین افت را به خود اختصاص دادند. نمادهای معدنی این صنعت نیز افت شدیدی را تجربه کردند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors