رشد اندک شاخص کل بورس/ معاملات کم‌جان دنبال می‌شوند

شاخص کل بازار سرمایه همچنان کم‌جان رشد می‌کند و نقدینگی بیشتر از سهم‌های بزرگ به سمت سهم‌های کوچک در حال حرکت هستند.

به گزارش فولادبان، شاخص کل از اولین روز معاملات این هفته بازار سرمایه رشدهای کم‌جانی دارد و هنوز هم وضعیت درستی به خود نگرفته است چراکه سهم‌های کوچک بازار این روزها بیشتر از سهم‌های بزرگ و شاخص‌ساز در حال رشد هستند و رشد بیشتر شاخص هم‌وزن این نکته را ثبت می‌کند. کارشناسان بازار سرمایه عقیده دارند که سهامداران به دلیل ریسک‌های بالای سهم‌های بزرگ بیشتر ترجیح می‌دهند با احتیاط معامله کنند.

به هر ترتیب، نماگر اصلی بورس طی معاملات امروز 3 هزار و 178 واحد رشد کرد و در نهایت در نقطه یک میلیون و 525 هزار و 617 واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز مانند روزهای گذشته 4 هزار و 520 واحد بالاتر آمد و در نهایت، رقم 419 هزار و 626 واحد را نشان داد، اما شاخص فلزات اساسی به دلیل در بر داشتن چند سهام بزرگ از بازار، 5 هزار و 971 واحد ریزش داشت و در ارتفاع یک میلیون و 149 هزار و 306 واحدی قرار گرفت.

نمادهای «شستا»، «خگستر»، «خودرو»، «وبصادر»، «وتجارت»، «خساپا» و «شپنا» بیشترین تراکنش‌های روز را به خود اختصاص دادند و نمادهای «فملی»، «نوری»، «فولاد» و «کگل» بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص کل گذاشتند. در مقابل، نمادهای «وتجارت»، «حکشتی» و «وبملت» بیشترین تأثیر مثبت را روی شاخص کل داشتند.

امروز همچنین، نمادهای فولادی حالت خنثی پیش رفتند، اما در این میان، «فپنتا»، «فنورد»، «کاوه» و «فسازان» توانستند رشد خوبی داشته باشند و دیگر نمادها بیشتر متعادل و اکثرا در محور منفی معامله شدند. نمادهای معدنی فولادی یعنی «کچاد» و «کگل» نیز وضعیت قرمز داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *