کاهش 6/4 درصدی تولید فولاد خام چین در ماه مارس به دلیل شیوع کرونا

اداره ملی آمار چین (NBS) اعلام کرد که بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان در ماه گذشته 88.3 میلیون تن از این فلز تولید کرده است در حالی که در ماه مارس سال گذشته 94.02 میلیون تن تولید کرده بود.

داده‌های اداره آمار چین در چند روز گذشته نشان داد که تولید فولاد خام چین در ماه مارس بیش از 6 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش یافته است، زیرا تولید در کارخانه‌ها به دلیل شیوع کووید-19 و محدودیت‌های زیست محیطی محدود شده است.

اداره ملی آمار چین (NBS) اعلام کرد که بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان در ماه گذشته 88.3 میلیون تن از این فلز تولید کرده است در حالی که در ماه مارس سال گذشته 94.02 میلیون تن تولید کرده بود.

بر اساس محاسبات رویترز میانگین تولید روزانه فولاد چین در ماه مارس به 2.85 میلیون تن رسید. این میزان در ماه مشابه سال گذشته 3.03 میلیون تن و از ژانویه و فوریه سال جاری میلادی 2.68 میلیون تن بود.

محدودیت‌های تولید در کارخانه‌های فولاد شمال چین که با هدف کاهش آلودگی و بهبود کیفیت هوا در طول فصل گرمایش زمستانی و المپیک پکن برنامه‌ریزی‌شده بود، پس از حدود نیم سال اجرا، در اواسط مارس به پایان می‌رسد.

با این حال، شیوع اخیر کووید در چین هم در تولید و هم در مصرف فولاد لطمه وارد کرده است.

تانگ بینگوا، تحلیلگر مؤسس سیفکو فیوچرز در پکن، گفت: «یکی از بزرگ‌ترین محدودیت‌های تولید این است که محدودیت‌های مرتبط با کووید، کارخانجات فولاد را از تکمیل مواد خام بازمی‌دارد.

شهر تانگشان، مرکز فولاد چین، در اواخر ماه مارس پس از شناسایی چندین مورد ابتلا به کرونا، قرنطینه موقت صادر کرد و کارخانه‌ها را مجبور به کاهش تولید به دلیل این اختلال کرد.

علاوه بر این، قرنطینه در شانگهای به دنبال بدترین موج کووید از زمان شیوع اولیه ویروس کرونا در ووهان نیز مصرف فولاد پایین‌دستی را که معمولاً در دوره مارس تا مه به اوج خود می‌رسد، مختل کرد.

به گفته تحلیلگران، در همین حال، افزایش قیمت قراضه فولاد – که تا حدی ناشی از اختلال در حمل‌ونقل است – باعث کاهش سود برخی تولیدکنندگان شد و آنها را مجبور به کاهش تولید کرد.

داده‌های اداره آمار چین نشان می‌دهد که در سه‌ماهه اول، چین 243.38 میلیون تن فولاد تولید کرده است که 10.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل 271.04 میلیون تن کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *